Actriţa cunoscută publicului din pelicula "4,3,2" deţine rolul principal în filmul "Un nuage dans un verre d'eau", debutul în lungmetraj al regizorului Srinath Christopher Samarasinghe.
"Actriţa din «4, 3, 2» filmează zilele acestea în Arras, Franţa, pentru «Un nuage dans un verre d'eau», un thriller cu elemente fantastice în care Anamaria Marinca deţine rolul principal", potrivit site-ului
Conform aceleiaşi surse, sinopsisul lungmetrajului aflat în producţie arată astfel: "Un documentarist, Khalil (Gamil Ratib), decide să facă un film despre bunicul său, domnul Noun, un egiptean stabilit într-un vechi imobil din Paris, pe care a refuzat să-l vadă în trecut. Mama sa - fiica domnului Noun - fusese omorâtă cu ani în urmă de soţul ei. Singurul prieten al bătrânului este o prostituată româncă, Anna (Marinca), cu 50 de ani mai tânără, care locuieşte în aceeaşi clădire. Neştiind din ce punct să abordeze povestea, Khalil descoperă încet legătura specială dintre bunicul său şi femeia româncă şi încearcă să le afle secretele. Într-o zi, însă, domnul Noun dispare, iar ficţiunea ia locul documentarului. Anna decide să investigheze dispariţia prietenului ei. De la graniţa vieţii cu moartea, bătrânul devine ghidul ei, alături de un peştişor roşu şi de articole de fapt divers decupate din ziare".
Din distribuţie fac parte şi Claude Perron, Tewfik Jallab, Antoni Hadzi Janev, Jean-Michel Correia, Jean-Marie Godet, Nicolas Ullmann, Miguel Ferreira, Camille Dalmais (voce) şi Agnès Michaux (voce).
Tim Burton, Arthur C. Clarke şi HD
"Episodul-pilot a fost benefic din mai multe motive. Regia artistică s-a schimbat puţin; cadrele vor fi uşor diferite şi peştişorul roşu va fi animat în stop motion (imagine cu imagine), ca în «The Life Aquatic» al lui Wes Anderson sau ca monştrii din «Beetlejuice» al lui Tim Burton", afirmă echipa de realizatori ai filmului - realizat cu tehnologie HD - pe pagina sa de Facebook.
Regizorul care debutează în lungmetraj cu "Un nuage dans un verre d'eau", Srinath Christopher Samarasinghe (totodată autor al scenariului), are deja la activ două scurtmetraje, "Karma" şi "Le coffre de Gabin". Poveştile sale, ca şi viaţa sa, după cum mărturiseşte pe site-ul său (citat de filmreporter.ro), au fost marcate de moartea violentă a omului care a avut grijă de el şi de cea a bunicii sale. Pentru scenariul la "Un nuage dans un verre d'eau", a corespondat ani cu Arthur C. Clarke, celebrul autor al cărţii "2001: O odisee spaţială".
Carieră recentă
În ultimii doi ani, Anamaria Marinca a trecut din film în film şi dintr-un rol dificil în altul. După ce a jucat în filmele româneşti "4, 3, 2" de Cristian Mungiu şi "Boogie" de Radu Muntean, au urmat "Five Minutes of Heaven" de Oliver Hirschbiegel - a cărui distribuţie îi includea pe Liam Neeson şi pe James Nessbit - şi "Storm" de Hans-Christian Schmid (lungmetrajul a avut premiera la Berlinale). Dacă cel dintâi film străin era "povestea întâlnirii dintre doi irlandezi ajunşi la maturitate, la 33 de ani de la un eveniment tragic care avusese loc în timpul conflictului armat", după cum declara actriţa într-un interviu, iar Marinca avea de interpretat un rol mic, al rusoaicei Vika, la "Storm" lucrurile au stat cu totul altfel: actriţa româncă joacă rolul unei femei bosniace a cărei mărturie e esenţială pentru condamnarea unui criminal de război sârb, pe care o cere la Curtea de la Haga un procuror (Kerry Fox).
De aici, Marinca trece la "The Aviatrix of Kazbek" de Ineke Smits: "Am filmat în Munţii Cau caz secvenţe dintr-un film în film, un musical din anii '40, alb-negru. Am vorbit şi am cântat în georgiană, îmbrăcată în costum tradiţional. Povestea e următoarea: în timpul războiului, o fată - inspirată de faptele eroice ale compatrioţilor - îşi vinde tractorul, cumpără un avion şi pleacă, împotriva voinţei tatălui, să lupte în armata rusă".
Următoarea oprire a actriţei, după un ocol prin televiziune, a fost "The Countess", al doilea lungmetraj regizat de actriţa Julie Delpy.
ACTRIŢA NU SE TEME DE ROLURI DIFICILE
La al doilea debut în lungmetraj
Filmul a avut premiera internaţională la Festivalul de la Toronto din acest an, iar cronicile nu au fost tocmai bune. E drept, unii critici l-au comparat cu "Călăuza" lui Tarkovsky şi au lăudat îndrăzneala regizoarei, au apreciat tipul de cameră cu care filmează, tăcerea ca liant social, faptul că absenţa comunicării umple peisajul pe care "Look, Stranger" se concentrează atât de mult şi acela că "filmul este despre textură şi despre stările emoţionale şi abstracte de epuizare".
Dar i-au şi reproşat lui Javitch că este mult prea criptică şi i-au recomandat, ironic, ca următorul ei film să fie o comedie romantică, preferabil tot cu Anamaria Marinca şi Tom Burke în rolurile principale.