Fostul şef al ANAF, Gelu Diaconu, avertizează “asupra nesimtitei afaceri PSD cu aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) pe seama contribuabililor, în special a celor mici si mijlocii”.
Gelu Diaconu scrie pe Facebooc deprea monopoliştii de pe piaţă, promovaţi mediatic de finanţiştii tehnocrati şi atent "selectaşi" astazi de ANAF şi Orlando&Co, care au impus costuri enorme contribuabililor.
“Pe 1 septembrie expira si ultimul termen pana la care TOTI contribuabilii trebuiau sa se doteze cu aceste AMEF-uri.
Astazi aflu ca nici 10% nu au făcut-o!!! Parca ar fi chiar o forma de greva fiscala!
Legi facute de oameni fara nici un contact cu realitatea manati în actiune doar de interesul imediat.
Sa facă vanzare de zeci de milioane de euro "vanzatorilor autorizati" de case/imprimante de marcat cu jurnal electronic. Va reamintesc ca, la actuala infrastructura IT a MFP si cea pe care o vor avea în urmatorii 2-3 ani, dotarea cu AMEF nu contribuie cu ABSOLUT NIMIC la reducerea evaziunii fiscale.
Astept pe vreo unul dintre "promotorii" acestei legi sa demonstreze public zilele acestea contrariul! Poate o va face chiar urechistul Teodorovici, cel mai "competent" în a debita enormitati pentru fraieri pe micul ecran! Sau este ocupat cu proiectul construirii marelui zid chinezesc din jurul frontierelor Romaniei?”, a scris Gelu Diaconu pe Facebook.
Gelu Diaconu a făcut pe blogul său un scurt ISTORIC al noii măsuri impuse de ANAF:
In anul 2014, Ministerul Finantelor Publice a initiat OUG 91 prin care a fost introdusa obligativitatea inlocuirii treptate a caselor de marcat cu rola jurnal cu aparatele de marcat cu jurnal electronic (AMEF).
In noiembrie 2015, cu Legea 267 se instituie obligatia, pentru agentii economici care incaseaza integral sau partial, cu numerar sau carti de credit/debit, contravaloarea bunurilor/serviciilor livrate catre populatie, de a utiliza AMEF.
La sfarsitul lunii august 2017, guvernul Tudose, la propunerea MFP, condus de memorabilul Ionut Misa, introduce OG 13 prin care se stabileste in principal calendarul noilor termene obligatorii de introducere a AMEF, si anume:
-contribuabilii mari si mijlocii (in numar de cca 27.000, utilizatori de cca 500.000 de case de marcat) sunt obligati sa foloseasca doar AMEF incepand cu 1 iunie a.c.;
-contribuabilii mici (in numar de cca. 300.000, utilizatori de cca. 400.000 de case de marcat) sunt obligati sa foloseasca doar AMEF incepand cu 1 august a.c.; tot de la aceasta data se interzice comercializarea caselor de marcat cu rola de hartie.
In noiembrie 2017, cu HG 804 se modifica si completeaza Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal, aprobate prin HG nr.479/2003 prin care se definesc in principal:
-operatiunile pentru care operatorii economici trebuie sa utilizeze AMEF si exceptiile de la aceasta regula (comertul ocazional, vanzare de timbre, etc.)
-tipurile de AMEF: cu structura inchisa, izolate sau conectate la calculator, computerizate, imprimante fiscale,etc.;
-sigilarea memoriei fiscale;
-continutul bonurilor fiscale;
-gestiunea Registrului de evidenta AMEF, s.a.