ANAF anunță schimbări majore. Milioane de români sunt vizați

ANAF anunță schimbări majore. Milioane de români sunt vizați Sursa: Arhiva EVZ

Agenția Națională de Administrare Fiscală a suplimentat numărul de documente pe care le acceptă pentru înregistrarea de la distanță în Spațiul Privat Virtual (SPV), se arată într-un comunicat al ANAF.

Rămân valabile și următoarele documente:

a- decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013

b-decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013

Ne puteți urmări și pe Google News

c-somație - emisă începând cu data de 01.01.2015

d-numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Potrivit ANAF, Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică.

SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale.

Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF