Americanii se imbraca de pe internet

Pentru prima data in SUA, hegemonia magazinelor virtuale de componente PC este amenintata de site-urile cu haine si incaltaminte.

Pentru prima data in istoria retailului on-line, vanzarile de haine le-au depasit pe cele de componente si programe pentru computere, in Statele Unite, anunta „New York Times”.

In 2006 veniturile din vanzarile de tricouri, incaltaminte, bijuterii si alte accesorii ale magazinelor americane on-line de profil au fost de peste 18 miliarde de dolari, depasindu-le pe cele de componente PC, care au atins aproximativ 17 miliarde de dolari.

Evolutia contrazice parerea scepticilor care credeau ca moda este foarte greu de impus pe internet dintr-un motiv foarte intemeiat: lipsa cabinelor de proba.

Succesul insa se datoreaza, conform specialistilor, avantajelor introduse de magazinele virtuale, precum posibilitatea vizualizarii tridimensionale a produselor, precum si sporirea increderii in marimile produselor care sunt acum mult mai precis respectate.

Un alt motiv este vazut in cresterea rapida a ratei de penetrare a internetului de mare viteza in casele americanilor. In acest moment, aceasta a atins nivelul de 50a. Astfel, clientii pot vizualiza si completa formularele on-line in numai cateva secunde, spre deosebire de minutele necesare inainte, spre exemplu, prin intermediul conexiunilor dial-up.

Strategie

Magazinul on-line de pantofi, haine si bijuterii Zappos.com ofera clientilor o serie de facilitati precum discounturi pe timp de noapte sau servicii de livrare prin posta a produselor comandate, platite de companie.

Mai mult, daca un client considera ca produsul primit nu corespunde celui vazut pe site sau este nemultumit de calitatea acestuia, il poate returna, primindu-si banii inapoi.

Pe Timberland.com, magazin virtual de incaltaminte, clientii au posibilitatea de a modifica designul sau culoarea pantofilor pe care ii cumpara, in functie de preferinte.

Exista si un convertor de marimi, pentru clientii din tari precum Japonia, Italia sau Grecia, ce nu folosesc notatiile acceptate international. De asemenea, si aici se pot roti, apropia sau indeparta produsele pentru a avea o imagine de ansamblu mai buna.

OFERTA REDUSA Doar 5 magazine on-line cu haine in Romania

In Romania, vanzarile magazinelor on-line din domeniul IT le depasesc net pe cele ale celor de imbracaminte si accesorii. Motivul este ca cele de articole vestimentare sunt foarte putine. Magazinele papucei.ro si mediadot.ro au cam aceeasi vechime in piata.

„Exista cam cinci magazine on-line ce vand imbracaminte si accesorii in Romania. Cele care vand componente de computere sunt foarte multe, asa ca deocamdata nu se poate face o comparatie”, spune Andrei Andriesei, director de marketing la magazinul de incaltaminte papucei.ro. Dupa spusele sale, magazinul are in jur de 150-200 de clienti pe luna care cumpara in medie de 200 de lei fiecare.

Comanda difera insa in functie de anotimp, produsele de iarna fiind mai scumpe. Magazinul virtual de componente PC mediadot.ro are in medie peste 300 de clienti pe luna.

„Nu am realizat o medie a sumei pe care o investeste fiecare cumparator. Pot spune ca sunt zile in care un individ comanda de 300 de lei si zile in care altul comanda de 15.000 de lei”, spune un reprezentant al departamentului de vanzari.