Consumatorii din Statele Unite consideră că mărcile japoneze sunt cele mai bune. Despre producătorii locali, părerile sunt împărţite.
Toyota şi Honda conduc detaşat în preferinţele consumatorilor din Statele Unite, arată un sondaj, realizat la sfârşitul anului trecut, privind percepţia mărcilor prezente pe piaţa americană. Potrivit revistei „Consumer Reports“, siguranţa şi calitatea sunt pricipalele criterii avute în vedere de clienţi la achiziţionarea unui autoturism nou, urmate de valoare, performanţă, tehnologia puţin poluantă şi design.
Topul celor mai bune cinci mărci în opinia şoferilor de dincolo de ocean este completat de trei nume locale, Ford, Chevrolet şi GMC. Pe de altă parte, ierarhia celor mai slabe branduri auto prezente în SUA este condusă de Buick şi Mercury, două mărci cu birourile în statul Michigan. Interesant este că Acura, marca de lux a constructorului Honda, poate fi regăsită aici pe poziţia a cincea. Toyota, etalonul calităţii Deşi nu se numără printre cele mai apreciate mărci în Statele Unite, Volvo este asociată de un procent copleşitor de repondenţi (77%) cu siguranţa. De altfel, niciun alt criteriu principal luat în calcul la achiziţionarea unei maşini nu are un lider atât de autoritar. Toyota este percepută atât ca etalonul calităţii (33%), cât şi ca principalul actor în domeniul tehnologiilor ecologice (49%). Cei mai mulţi şoferi americani (30%) consideră achizi- ţionarea unui model Honda drept „o bună afacere“, în timp ce maşinile BMW şi Porsche sunt văzute drept cele mai performante de 28, respectiv, 25 la sută dintre cei 2.037 de repondenţi.