„Am fost umilit şi dat afară din restaurant”

Un bucureştean îl acuză pe şeful de sală al restaurantului Riviera, din Capitală, că i-a vorbit urât, după care i-a cerut să părăsească localul.

Bogdan B. a mers, duminică după-amiază, la restaurantul Riviera din Bucureşti. Ieşirea a avut un deznodământ dezolant. Bărbatul îl acuză pe şeful de sală al localului că i-a vorbit urât şi că l-a dat afară din restaurant pentru că a refuzat să se mute la o altă masă, deşi, când s-a aşezat acolo, nu i-a spus nimeni că ar fi rezervat.

De cealaltă parte, oficialii de la Riviera spun că i-au cerut clientului să se mute pentru că ocupa o masă de patru persoane, deşi era însoţit doar de o persoană.

„M-am simţit umilit”

„Duminică am fost la restaurantul Riviera, de pe marginea lacului din Parcul Naţional, împreună cu o prietenă. Am ajuns acolo puţin după ora 13.00. Într-o oră şi ceva, am comandat două fresh-uri de portocale, o cafea, fish-chipsuri şi alune. Veneam destul de des aici, pentru că servirea era de excepţie şi mâncarea foarte bună”, afirmă bucureşteanul. După o oră au vrut să comande câte un profiterol.

„Nu era ospătarul prin preajmă, aşa că l-am întrebat pe şeful de sală dacă putem comanda la el. Mi-a spus că mai întâi trebuie să ne mutăm la altă masă, deşi nu precizaseră că am sta pe locuri rezervate. I-am spus că nu are rost să mă mai mut pentru că în zece minute o să plecăm”, povesteşte bucureşteanul.

Din acest moment, au început problemele. „Înainte de intervenţia şefului de sală, veniseră mai multe persoane care au unit două mese şi probabil nu aveau suficient loc. În spate mai era o masă liberă, ar fi putut să o ia pe aceea”, spune bărbatul.

Refuzul de a se muta la altă masă l-a enervat pe şeful de sală, adaugă clientul. „Mi-a spus că aici nu este berărie şi că de zece minute nu mai consumam nimic. L-am întrebat de ce vorbeşte nepoliticos cu mine şi mi-a spus că e nesimţit cu nesimţiţii”, povesteşte cu amărăciune reclamantul, care spune că s-a simţit foarte umilit de cum s-a purtat angajatul restaurantului Riviera cu el.

„Dacă angajatul este vinovat, va fi dat afară”

Iniţial, directorul general al restaurantului Riviera spune că nu a găsit în „cartea oaspetelui” această reclamaţie. „În plus, nimeni nu mi-a spus despre existenţa acestui eveniment neplăcut. Trebuie să stau de vorbă cu angajatul, să vedem dacă acuzaţia este reală şi dacă nu cumva cineva încearcă să ne facă rău”, spune Victor Robu, directorul general al restaurantului Riviera.

El a mai adăugat că dacă angajatul este vinovat va fi dat afară. „Nu avem nevoie de astfel de angajaţi. Pentru noi, cei mai importanţi sunt clienţii”, afirmă Robu.  O să stabilesc o întâlnire cu clientul şi cu şeful de sală

Însă, după ce şi-a audiat subordonaţii, directorul restaurantului ne-a spus că lucrurile nu sunt deloc aşa cum ne-au fost prezentate de reclamant.

„Atât şeful de sală, cât şi ospătarul au recunoscut că i-au cerut clientului să se mute la o altă masă, dar susţin că asta a fost toată discuţia purtată cu el. După această rugăminte, clientul nu a cerut nicio îngheţată, ci doar nota, apoi a părăsit localul”, susţine Victor Robu, care spune că motivul pentru care i s-a cerut să se mute este că s-a aşezat la o masă de patru persoane, deşi erau doar două, şi alţi clienţi aşteptau în picioare.

„Noi am vrut doar să ne ocupăm toate locurile de pe terasă. Puteam să punem la masa dânsului doi străini, niciun regulament nu ne interzice acest lucru. Însă am crezut că este mai confortabil să stea singuri la o altă masă. O să-l invit pe reclamant la o discuţie faţă în faţă cu şeful de sală să văd cum stă situaţia. În plus, trebuia să ceară să vorbească cu superiorul şefului de sală pentru a rezolva problema, lucru care, se pare, că nu s-a întâmplat”, conchide Victor Robu.

OPINIA ANPC

„Clientul poate să reclame la poliţie”

Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorului spun că, conform art. 28 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare. „Clientul poate reclama problema apărută la comisariatul local pentru protecţia consumatorilor”, afirmă Elena Moise, avocat în cadrul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor.

Oficialii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor spun că este dificil să amendeze localul pentru că l-a dat afară şi îi recomandă clientului să facă o reclamaţie la poliţie. „O altă variantă ar fi să-i dea în judecată şi să ceară daune morale”, mai afirmă reprezentanţii ANPC-ului.