După ce şi-a anunţat intenţia de a prelua 20% din grupul american Chrysler, constructorul auto italian Fiat poartă discuţii şi pentru preluarea diviziei europene a General Motors (GM), care include mărcile Opel şi Vauxhall, transmite BBC.
Opel are circa 26.000 în Germania, iar Vauxall peste 5.000 în Marea Britanie. Prin această strategie, Fiat intenţionează crearea unei grup auto gigant, al doilea din lume ca mărime după Toyota şi egal cu Volkswagen. Totodată, noua entitate formată va fi listată la Bursă. Şi Saab face parte din GM Europe, însă este posibil ca această subsidiară să nu fie preluată de producătorul auto italian.
Liderii sindicali de la Opel nu sunt foarte încântaţi de perspectivele unei fuziuni cu Fiat. „Ştiu că Opel şi Fiat sunt competitori direcţi, care produc aceleaşi tipuri de maşini, pentru aceeaşi piaţă, aşa că fuziunea va oferi puţine şi va sacrifica multe”, a declarat un reprezentant al sindicaliştilor germani. Însă Opel nu prea are spaţiu de manevră. Are nevoie de 3,3 miliarde de dolari pentru a trece de criză, iar guvernul german nu este dispus să bage bani în companie, încurajând firma să caute un investitor. De cealaltă parte, preşedintele Fiat, Luca Cordero di Montezemolo, crede că Opel este „partenerul ideal pentru Fiat” şi că împreună cele două companii vor crea „un grup foarte puternic”. Optimismul bossului de la Fiat nu se opreşte aici. El crede că alianţa dintre cele două companii este „născută în rai”. În cursa pentru Opel este implicată şi compania canadiană, constructoare de componente auto, Magna International, însă guvernul german nu este prea încântat de planurile propuse de nord-americani.