Alexandru Pânișoară are soluții pentru traficul din Capitală: Aș introduce acele zone zero

Sursa foto: Facebook

Alexandru Pânișoară susține că problema traficului bucureștean ar putea fi rezolvată. Candidatul Partidului Ecologist Român (PER) la Primăria Capitalei a precizat că ar aplica schimbări de circulație, având  drept model de referință state precum Austria sau Italia.

Alexandru Pânișoară, soluții pentru problema traficului din București

Candidatul susținut de ecologiști susține că nu este adeptul pasajelor subterane. De altfel, acesta a explicat că ar muta circulația majoră în subteran și ar reda orașul pietonilor.

„Eu sunt adeptul de a introduce în subteran tot ce înseamnă circulație majoră și a reda pietonilor orașul. Bulevardul Unirii, Bulevardul Regina Elisabeta, etc, ele se pot combina cu mijlocul de transport subteran, metrou. Aș introduce subteran aceste circulații și implicit parcările și sus aș face spații pietonale care să înglobeze activități rectreative, sportive, creative și așa mai departe.”, a spus candidatul PER.

Alexandru Pânișoară. Sursa foto: Facebook

Transportul în comun, adaptat după modelul altor state europene

Alexandru Pânișoară a menționat că inclusiv transportul în comun din București nu respectă standardele europene. Acesta a făcut referire la conexiunile dintre autobuz, metrou, tramvai. Liderul PER a oferit exemplul Austriei, unde transportul în comun acoperă întreaga capitală.

„București, ca consumator de transport public și deținător de automobile personale, e o problemă cu conectivitatea mijloacelor de transport. Aici e o mare problemă, nu e acoperit cum trebuie și legăturile sunt foarte proaste între liniile de autobuz, tramvai, etc. Cel mai bun exemplu este Viena, care a reușit să rezolve prin transportul public problema traficului pentru că a reușit să acopere foarte bine zone din oraș.”, a adăugat acesta.

Sursa foto: arhiva EVZ

Alexandru Pânișoară, plan pentru reducerea poluării

Reprezentantul Partidului Ecologist susține că municipalitatea trebuie să le asigure alternative șoferilor care nu au acces în zonele centrale. Alexandru Pânișoară a explicat că ar putea fi create anumite zone zero, model adoptat de autoritățile din Italia. Astfel, problema traficului din centrul orașului, precum și a poluării, ar fi rezolvată.

„Ca în orice țară civilizată pe care ne-o dorim cu toții, problema e că restricționăm accesul în zonele centrale. Și aici ar trebui modelul Italiei, aș introduce acele zone zero, unde nu poți avea acces decât dacă ești proprietar acolo și ai nevoie să duci mașina la un imobil. Pentru că interzici accesul într-o asemenea zonă, trebuie să oferi o alternativă.”, a spus reprezentantul PER.

Alexandru Pânișoară a vorbit și  despre interzicerea autoturismelor mai vechi de Euro 5.

„Bucureștiul e pregătit să renunțe la aceste mașini atâta timp cât oferă un program care să ajute oamenii care au astfel de mașini și nu au posibilități financiare să renunțe la ele. Până la urmă, oamenii nu renunță la o mașină din considerente economice, nu cred că e cineva îndrăgostit de o mașină din Germania veche de 20 de ani, atât și-a permis omul să cumpere. ”, a mai spus acesta.