Alegerile prezidențiale. Cine se bate pentru locul doi. Sondaj Sociopol

Alegeri. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Alegerile prezidențiale 2024. După controversa generată de decizia Curții Constituționale privind candidatura Dianei Șoșoacă, scena politică a rămas relativ stabilă. Potrivit celui mai recent sondaj Sociopol, Marcel Ciolacu se menține în fruntea preferințelor electorale, fiind urmat de George Simion și Nicolae Ciucă, care se află într-o competiție strânsă pentru locul secund.

Alegerile prezidențiale. Lupta pentru locul secund rămâne intensă

Conform datelor Sociopol, voturile care ar fi fost destinate Dianei Șoșoacă s-au dispersat în diverse direcții. Unele au mers către candidații anti-PSD, precum Nicolae Ciucă și Elena Lasconi, în timp ce o parte au ajuns la candidați mai puțin cunoscuți. În prezent, Marcel Ciolacu conduce clasamentul cu 26% din intențiile de vot, fiind urmat de George Simion cu 19% și Nicolae Ciucă cu 17%, ambii luptând pentru locul doi.

Competiția pentru un loc în turul al doilea se anunță una dificilă. Deși George Simion și Nicolae Ciucă sunt apropiați ca procentaj, urmează alți candidați cu șanse mai mici, dar care pot influența rezultatul final. Elena Lasconi (USR) adună 12%, iar Mircea Geoană și Cristian Diaconescu obțin 10% și respectiv 9%. În schimb, ceilalți candidați, cum ar fi Călin Georgescu și Kelemen Hunor, au procente nesemnificative, de aproximativ 2%.

Reacții ironice pentru Diana Șoșoacă

Sociologul Mirel Palada a comentat în mod ironic pe rețelele sociale dispariția Dianei Șoșoacă din cursa electorală.

„Prima zi fără Șosoacă. Valuri valuri de lacrimi tefeliste inundă ogoarele patriei. Hoarde de progresiști disperați își smulg iile de pe ei și jelesc salvatoarea Patriei, filo-putinista și anti-semita Șoșoacă. Useriștii și liberalii și-au dat mîna peste țară și deplîng dispariția din cursa electorală a celei mai toxice persoane politice din România. Televiziuni deontoloage și analiști deontologi și influenceri tefeliști plîng în hohote. Țara este scufundată într-un priveghi imens. În timpul ăsta, forțele reacționare de la Sociopol, institutul cu cele mai exacte măsurători și predicții electorale, tocmai au dat drumul la un nou sondaj – primul val fără Șoșoacă. Vaaaii, procentele. Vaaaii, disperarea. Vaaaaii, marja de oroare”, comentează Mirel Paalada şi pe Facebook.

Diana Șoșoacă. Sursa foto: x.com

Mirel Palada comentează evoluția candidaților la alegerile prezidențiale

Sociologul Mirel Palada a discutat despre rezultatele sondajului într-o intervenție televizată, subliniind cum voturile se aliniază tot mai mult cu fidelitatea politică. „Sondajul Sociopol cel mai recent ne arată că încetul cu încetul începe să funcționeze fidelitatea politică. Marcel Ciolacu își consolidează baza politică, iar George Simion se menține sub 20%, în timp ce Nicolae Ciucă recuperează voturile liberalilor,” a precizat acesta. Palada a subliniat și scăderea popularității lui Mircea Geoană, care nu beneficiază de sprijinul unui partid puternic.

În timp ce Marcel Ciolacu pare să aibă un loc asigurat în turul doi, bătălia pentru a deveni principalul său rival se dă între George Simion și Nicolae Ciucă. Deși Simion are un ușor avantaj în sondaje, Nicolae Ciucă recuperează teren pe măsură ce campania progresează, beneficiind de sprijinul unor votanți dezamăgiți de Mircea Geoană și Elena Lasconi.

Sondajele din septembrie indicau o tendință similară cu cea actuală: Marcel Ciolacu conducea cu 27%, iar George Simion era principalul său contracandidat cu 18%. Nicolae Ciucă, pe locul al treilea cu 14%, încerca să recupereze terenul pierdut. De asemenea, Elena Lasconi și Mircea Geoană erau aproape la egalitate, amândoi având câte 12%, însă tendințele ulterioare au arătat o scădere a popularității acestora.

Perspective pentru turul doi

Conform analizei sondajului prezentat de România TV, alegerile prezidențiale din 2024 se conturează ca o competiție între trei tabere principale: PSD, reprezentat de Marcel Ciolacu, suveraniștii reprezentați de George Simion, și opoziția anti-PSD, unde Nicolae Ciucă încearcă să capitalizeze pe nemulțumirea față de actuala guvernare. Rămâne de văzut care dintre aceștia va reuși să convingă electoratul să își unească forțele în turul doi.

Pe măsură ce campania electorală se intensifică, sondajele viitoare vor arăta în ce măsură aceste tendințe se mențin sau dacă va apărea vreo schimbare majoră în preferințele alegătorilor.