ALEGERI EUROPARLAMENTARE 2014. Antena 3, cea mai scumpă televiziune în campania electorală

Partidele trebuie să bage mâinile adânc în buzunare dacă vor să le apară candidații la televizor în perioada campaniei electorale.

Televiziunea Antena 3 percepe cele mai mari tarife de pe piață în ceea ce privește difuzarea unui spot electoral, dar și prezența în emisiuni de promovare electorală. Astfel, un spot electoral de 30 de secunde începe de la 1.200 de euro pe difuzare, pentru a ajunge la aproape 2.000 de euro în ultima săptămâna de campanie. 10 minute într-o emisiune de promovare electorală încep, în prima săptămână de campanie, de la 2.500 de euro, pentru a ajunge la 8.300 de euro în ultima săptămână de campanie.

Tarife în lei la România TV

În ceea ce privește România TV, partidele doritoare de publicitate în campania electorală trebuie să scoată din buzunar 1.600 lei (aproximativ 350 de euro) pentru un spot electoral de 30 de secunde. Pentru durate diferite de 30 de secunde prețul se va calcula proporțional, se arată în oferta RTV. În schimb, pentru 15 minute de promovare electorală, România TV percepe 19.000 de lei net (aproximativ 4.000 de euro).

În ceea ce privește spoturile electorale de 30 de secunde, acestea vor fi taxate de B1 TV cu 300 de euro pe difuzare, în timp ce materialele de campanie realizate de candidați (acțiuni de campanie, înregistrări de la conferințe de presă, mitinguri, întâlniri cu alegătorii etc.), cu durata de maximum 3 minute pe zi vor fi taxate cu 1.000 de euro pe minut. Transmisiunile în direct de la mitinguri electorale, conferinţe de presă şi activităţi de campanie vor fi taxate de B1 TV cu 6.000 de euro/ 30 de minute.

Conform agenției Mediafax există și o televiziune care nu cere bani. Televiziunea de știri Digi 24 nu va percepe tarife în campania electorală pentru europarlamentare. De asemenea, stația centrală și stațiile locale ale Digi 24 nu vor difuza nici emisiuni de promovare electorală și nici spoturi electorale, ci doar dezbateri pe teme de campanie.