Ai mașină second-hand din străinătate? Ești în pericol și ai doar o soluție

Ai mașină second-hand din străinătate? Ești în pericol și ai doar o soluție

România este una dintre piețele principale pentru mașinile second-hand din Germania, Anglia, Spania și alte țări din Uniunea Europeană, dar puțini români știu că se expun unor riscuri enorme când cumpără astfel de autoturisme. Principala problemă este legată de kilometraj, pe care samsarii îl modifică după bunul plac și fără să riște să aibă probleme cu legea.

Conform profit.ro, ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club; General German Automobile Club) a testat cât de ușor este să falsifici kilometrajul. Conform sursei citate, „o treime din mașinile SH din Germania, care ajung în România, au kilometrii dați peste cap″.

Astfel, inginerii germani susțin că manipularea kilometrajului se poate face chiar prin mijloace legale. Da, ați citit bine! Operațiunea de schimbare a kilometrilor este legală în Germania, dar în anumite condiții.

Totodată, dovedirea faptului că s-a intervenit la kilometraj este foarte dificilă. Mai departe, inginerii ADAC au reușit să schimbe kilometrajul unui Ford Kuga din 2019. La fel s-a întâmplat cu un Opel Grandland X, din 2020, dar și cu un Peugeot 208, din 2019. Practic, mașini de ultimă generație.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cum au reușit asta? Vă vine să credeți sau nu, dar au făcut-o cu un dispozitiv cumpărat de pe piața liberă, introdus prin portul de diagnostic al mașinii. Softul are instrucțiuni pentru alte 170 de modele fabricate după 2019. Prin urmare, samsarii profit la maximum pentru că legislația UE nu este foarte clară în privința modificării kilometrajului mașinilor.

Ce riscă șoferii care au mașini second-hand

Legea actuală e valabilă doar pentru mașinile fabricate după septembrie 2018. Mai departe, cei care cumpără mașini second-hand sau mașini sh, cum mai sunt cunoscute pe piață, riscă enorm.

Spre exemplu, pot avaria mașina din cauza faptului că nu respectă înlocuirea unor piese după un anumit număr de kilometri. Nu știu despre kilometrajul real și de aceea nu respectă recomandările tehnice.

Una dintre consecințe? Să spunem că o curea de distribuție care nu e înlocuită la timp poate distruge complet un motor. Ea se poate rupe oricând din cauza kilometrajului dat peste cap. Pagubele se pot ridica la câteva mii de euro, iar viața celor din mașină este pusă în pericol.

Și nu doar viața lor, ci și a celorlalți participanți la trafic. Atenție! Asta se întâmplă pentru câteva mii de euro, cât poate câștiga un samsar de mașini sh în urma unei tranzacții.

Există o soluție pentru kilometrajul fals

„O mică speranță în această luptă cu falsificatorii de kilometraje a fost adusă de DEKRA, o altă organizație, care este licențiată să facă inspecții tehnice în Germania.

Cei de la DEKRA susțin că au reușit cu ajutorul softului AVL să treacă de faza în care erau afișate nenumărate erori la încercările de citire a înregistrărilor, astfel încât acum se afișează o indicație de certitudine privind manipularea kilometrajului″, arată profit.ro. Altfel, amintim că în urmă cu 5 luni, un studiu a reliefat că românii plătesc de trei ori mai mult pentru o maşină second hand adusă din Germania.

Când trebuie să aleagă o mașină sh din Germania, majoritatea românilor preferă BMW Seria 3 (modelul E90). „Exemplarele pe care în general le caută românii sunt cele echipate cu deja celebrul motor N47, 2000 cmc, Diesel. Foarte mulţi cad în capcana unui preţ atractiv şi achiziţionează maşini întreţinute necorespunzător, la care apar foarte des probleme.

Atenție la distribuție, injectoare și turbosuflantă

Numai remediind problemele clasice, adică distribuţia, injectoarele şi turbosuflanta, costurile reparaţiilor se ridică la peste 3.000 de euro, dacă reparaţiile se fac în România. Dacă reparaţiile se fac în Germania, costurile ajung până la 5.000 de euro.

Astfel, la maşina cumpărată din Germania, la un preţ iniţial de circa 6.000 de euro, în total, dacă nu apar şi alte evenimente şi cheltuieli neprevăzute, numai costul drumului va fi în jur de 900-1.000 de euro, la care se adaugă oboseala şi presiunea timpului, care duc foarte adesea la o alegere greşită. Dacă este nevoie şi de reparaţii, preţul final al maşinii poate fi şi de trei ori mai mare″,  arată Scout Team Do, conform Agerpres.