La noi, ca la nimeni. În fiecare primăvară, drumurile naționale, autostrăzile și drumurile locale sunt pline de gropi. Specialiștii spun că dacă asfaltul ar fi turnat corect, el ar trebui să reziste cel puțin 3-5 ierni, și nu să fie schimbat după fiecare sezon rece.
În Capitală, pe Drumul Osiei, șoferii se simt ca la un concurs offroad. Un kilometru şi jumătate de şosea arată ca un poligon - cu cratere în loc de jaloane. Strada a fost peticită, însă gropile au apărut din nou, după topirea zăpezii. Şi pe drumurile din alte oraşe au apărut capcane pentru şoferi. În încercarea de a evita gropile, mulți dintre șoferii care trec pe strada Drumul Osiei din sectorul 6 fac slalom pe contrasens, dar şi aşa le e foarte greu să evite toate obstacolele.
„Mai rău ca în Beirut! E rău, s-a dezgheţat şi au apărut toate gropile”, se plânge un șofer, citat de digi24.ro. „Un dezastru total! Putem face o piscină acolo şi cu asta basta. Am făcut o petiție acum un an de zile și ne-au răspuns cei de la Primăria sectorului 6 că nu o să facă până nu se termină de construit în zonă. Așteptăm să se termine de cosntruit în zonă și în 50-60 de ani să se termine”, spune un altul.
Din cauza gropilor în orele de vârf pe arteră se circulă bară la bară. Pe Drumul Osiei din București se circulă cu cel mult 5 kilometri la oră și nu pentru că ar fi un radar, ci din cauza gropilor. Acestea au fost plombate la finalul anului trecut, dar au reapărut în 2015. Ca soluție de avarie, a fost aleasă asfaltarea cu nisip și pietriș.
„Au aruncat cu nisip să astupe gropile, dar nu ţine, sunt prea adânci, mult prea adânci. Rupem maşinile. Seara e mai rău ca pe Ştefan cel Mare.. sunt... cozile”, comentează un șofer.
Administraţia Străzilor spune că pentru reparaţiile şi asfaltarea drumurilor din Capitală sunt în derulare contracte în valoare de 100 de milioane de euro, dar nu spune ce străzi sau zone sunt prioritare pentru asfaltare.
Iarna a scos la iveală gropi uriaşe în asfalt şi la Braşov. „Nu e normal! Normal ar fi să se facă o dată și bine, de la început. Se face doar ca să se repare din nou în următorul an”, afirmă un participant la trafic.
George Scripcaru, primarul municipiului Braşov, are o explicație: „Gropile apar inevitabil când ai fluctuaţii de temperatură de la minus 30-33 de grade și treci în două zile la plus 5 grade, e imposibil să nu se întâmple aşa ceva”. Drumarii spun că abia din primăvară se pot apuca de lucrări, pentru că orice reparaţie făcută pe timp de iarnă are viaţă foarte scurtă.
Şi în Timișoara șoferii au parte de artere-capcană. Reporter Digi24: „Bulevardul pe care ne aflăm este tranzitat de zeci de TIR-uri în fiecare zi. Șoseaua a fost reabilitată anul trecut cu peste 600.000 de lei, dar nu a fost proiectată să susţina traficul greu. În consecinţă, asflatul proaspăt turnat a început să crape”.
„O oră jumate până la ieşirea din Timişoara. Ne-o distrus, numai gropi îs în toată Timișoara, aglomeraţie, uitaţi ce e aici”, spune necăjit un șofer.
În prezent, șoferii pot ocoli Timișoara pe partea de nord a orașului. Centura construită în 2010 are însă doar 12 km.