Adio PAŞAPORT! În curând vom urca în AVION cu ajutorul RECUNOAŞTERII FACIALE

Adio PAŞAPORT! În curând vom urca în AVION cu ajutorul RECUNOAŞTERII FACIALE

Anunţul este dat de colosul informatic SITA: cu ajutorul biometriei îmbarcarea se va face pe 77% din aeroporturile din întreaga lume. Se va câştiga timp, iar companiile vor face economii.

În 2022 faţa va deveni modalitatea de îmbarcare în 8 din 10 aeroporturi din întreaga lume. Adio paşaport, adio biletul de îmbarcare: trăsăturile feţei ne vor lăsa să ne îmbarcăm mai uşor şi mai repede într-un avion. Excluzând în acest fel timpul procedurilor, dar anulând şi anxietatea călătoriei care priveşte marea parte a pasagerilor. Aceste lucruri sunt anunţate de ''Euro Air Transport It Summit'', al SITA (colosul internaţional care furnizează servicii de comunicare), care s-a desfăşurat la Budapesta.

Studiul

''Gestionarea identităţii biometrice în următorii 3 ani va fi obiectul programelor şi planurilor de cercetare şi dezvoltare pentru 77% din aeroporturi şi 71% dintre companiile aeriene'', explică experţii SITA. Care vorbesc deschis de ''aviaţie 5.0''. Testele sunt în desfăşurare cam peste tot în lume, de la Londra-Gatwick la Londra Heathrow, de la Los Angeles la Orlando,Sydney iar anumite guverne şi-au stabilit deja primele obiective. Cel american, de exemplu, se aşteaptă ca 60% dintre pasageri să fie procesaţi cu tehnologia biometrică până la sfârşitul anului 2019.

Ne puteți urmări și pe Google News

Aeroporturi supraaglomerate

Tehnologia devine din ce în ce mai crucială pentru viitorul transportului aerian, mai ales în Europa, ne spune Sergio Colella, preşedintele SITA pentru bătrânul continent. ''Majoritatea aeroporturilor au ajuns la punctul de saturare şi soluţiile sunt două: sau se lărgesc adăugând piste noui, dar asta cere ani de discuţii şi de muncă, sau se măreşte eficienţa structurii existente cu tehnologia. Un exemplu? Cu biometria e posibil să reducem timpii de îmbarcare de la 45 de minute, la 20 de minute pentru 250 de pasageri'', calculează managerul.

Proceduri accelerate

Îmbarcarea accelerată - adică trecerile automatizate de la intrarea în aeroport până la decolare - îi va mulţumi pe pasageri, susţine SITA, care subliniază cum în diferite puncte (check-in, etichetarea bagajelor, controalele de securitate şi de frontieră), tocmai aceste sâcâieli înregistrează ''sentimente negative''. Dar timpul mai scurt cerut pentru a te urca în avion ajută companiile şi să reducă manevrele de garare, de descărcare şi încărcare, de decolare. ''Tehnologia pe care SITA o testează în aceste luni permite procesarea a mii de date şi anticipează evoluţia zborurilor. Toate acestea permit aeroporturilor să se pregătească mai bine, mutând acolo unde este nevoie diferitele resurse, de la catering la ground handling (manevrele de la sol)'', ne mai spune Colella.

Costul întârzierilor

O gestionare mai eficientă şi tehnologia zborurilor dintre companii şi aeroporturi, reduce întârzierile în aer din ce în ce mai întâlnite în Europa şi în lume. ''Numai întârzierile înseamnă pentru operatori un cost de 25 de miliarde de euro pe an, subliniază şeful SITA. Biometria ajută la reducerea costurilor. Tehnologia de  la îmbarcare bazată pe recunoaştere facială funcţionează în 98% dintre cazuri''. Funcţionează şi pentru diferitele magazine din aeroporturi. Fiindcă, reiese dintr-o cercetare SITA, ''cu cât pasagerii trec mai repede peste controalele de securitate, cu atât sunt mai fericiţi, au mai mult timp de petrecut şi o dorinţă mai mare de a face shopping la duty free'', titreaz Corriere della sera.