Adio, Eurovision! Anunțul a fost făcut! S-au retras

Adio, Eurovision! Anunțul a fost făcut! S-au retras

Ungaria nu va participa la concursul Eurovision de anul viitor, deoarece competiția este „prea homosexuală”. 

Deși nu s-a dat niciun motiv oficial pentru retragere, mișcarea vine pe fondul creșterii retoricii homofobe în Ungaria, în care premierul anti-migrație, Viktor Orbán, a lansat o politică de „ familie adevărată formată din femeie şi bărbat”, menită să ajute familiile tradiționale și să stimuleze natalitatea.

Eurovision, „o flotilă homosexuală”

Aşa au catalogat-o și au mai spus că participarea la Eurovision nu este beneficia pentru națiune. O sursă din cadrul emisiunii publice maghiare, MTVA, a declarat pentru Guardian că, deși nu a fost comunicat niciun motiv pentru decizia de retragere din concurs, presupunerea a fost că Eurovision s-a transformat în cultura LGBTQ + .

La începutul acestui an, un parlamentar maghiar a comparat adopția de același sex cu pedofilia, în timp ce un comentator de televiziune pro-guvernamental s-a referit la Eurovision ca fiind „o flotilă homosexuală” și a spus că participarea nu va beneficia pentru  sănătatea mintală a națiunii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Mass-media din Ungaria apropiată Guvernului a contribuit la răspândirea mesajelor sale în legătură cu migrația și alte probleme. Anterior, site-ul maghiar index.hu a citat surse din mass-media publică, speculând că motivul retragerii este, probabil, că Eurovisionul a devenit „prea homosexual”.

Purtătorul de cuvânt al lui Orbán, Zoltán Kovács, a descris relatarea de pe index.hu drept „fake news” pe Twitter, dar nu a specificat niciun alt motiv pentru neparticiparea Ungariei. Într-o declarație trimisă către Guardian, MTVA a spus: „În loc să participăm la concursul Eurovision din 2020, vom susține direct producțiile valoroase cu talentelele muzicii pop maghiare”.

Orbán a subliniat în mod repetat: „Căsătoria nu poate fi decât între un bărbat și o femeie”

Mai mult, partidul Fidesz al lui Orbán a cerut boicotarea Coca-Cola după ce brandul a lansat o campanie publicitară folosind fotografii ale unui cuplu homosexual. „Moral, nu există nicio diferență între comportamentul unui pedofil și comportamentul cuiva care cere astfel de lucruri”, referindu-se la adopţia copiilor de către cuplurile gay.