Acuzații grave la Transporturi. Afaceri cu dedicație pentru firme de casă ale PSD

Acuzații grave la Transporturi. Afaceri cu dedicație pentru firme de casă ale PSD

Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a identificat o serie de deficienţe cu privire la cheltuirea fondurilor publice și la respectarea dispoziţiilor legale referitoare la procedurile de achiziţii publice, la nivelul unităţilor din subordine. Aceste deficiențe vor fi comunicate instituţiilor abilitate pentru luarea măsurilor care se impun.

În cazul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au fost efectuate verificări cu privire la derularea achiziţiilor publice în anul 2019. Aici Corpul de Control al Ministerului a identificat o serie de deficienţe grave în desfăşurarea şi atribuirea contractului de achiziţie publică de proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie de lucrări pentru punerea în siguranţă a obiectivelor de pe DN 15 km 242+200 - km 286+250 (zona Bicaz)”, se arată într-un comunicat al MT.

Potrivit documentului, conducerea DRDP Iaşi cunoştea situaţia acestui sector din anul 2018, dar nu a întreprins demersurile pentru remedierea problemelor existente, în privinţa refacerii șoselei, după  alunecările de teren. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor consideră că agravarea stării drumului DN 15, din primăvara anului 2019, a fost cauzată de inacţiunea DRDP Iaşi. Unitatea a ignorat prevederile Programului pentru prevenirea alunecărilor de teren și nu a luat măsurile ce se impuneau într-o asemenea situație.

CNAIR a evaluat lucrările din ochi

În comunicat se precizează că fostul director CNAIR, Narcis Neaga, a aprobat peste 387 milioane lei pentru aceste lucrări fără a avea un studiu geodezic şi o expertiză tehnică, ci doar în urma inspecţiei vizuale a obiectivelor.  Pe de altă parte, se arată că CNAIR nu a solicitat antreprenorului contractat să depună garanția de bună execuția (10% din preţul contractului), la momentul semnării contractului ci cu o întârziere de cinci luni. MT explică, în comunicat, că acest lucru a fost posibil prin semnarea unui act adiţional potrivit căruia antreprenorul putea constitui garanţia de bună execuţie prin reţineri succesive din plățile încasate pentru lucrările efectuate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Baronul Ionel Arsene implicat

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a lăsat să se înțeleagă, în comunicat că toate aceste nereguli au fost posibile deoarece firmele angajate de CNAIR erau apropiate de președintele PSD al Consiliului Județean Neamț, Ionel Arsene.

„Vremea firmelor «de casă» ale baronului de Neamţ, Ionel Arsene, a apus şi vă spun că de acum înainte orice decizie trebuie luată şi asumată, conform legii. Stilul «pompieristic» şi «heirupist» de a evalua «la ochi», o lucrare ce presupune proiectare şi execuţie nu se mai regăseşte în acest mandat al meu. Nu este posibil ca la o astfel de lucrare procedura de achiziţie să nu fie derulată pe baza unei analize serioase şi profesioniste. Ar fi trebuit să ştie foarte bine că banii nu sunt ai lor, aduşi de acasă, ci ai tuturor cetăţenilor acestei ţări. Să dai apropiaţilor tăi contracte fără licitaţie, în valoare de 81 milioane euro, este încă o dovadă de tupeu maxim al politrucilor care au guvernat ţara, până în noiembrie. Toate documentele aferente acestei «prietenii financiare» vor fi transmise către organele statului, iar cei vinovaţi cu siguranţă vor răspunde“, a declarat Lucian Bode.