Acuzaţii de monopol pe aeroporturile britanice

British Airport Authority (BAA) ar putea fi forţat să renunţe la trei dintre cele şapte aeroporturi pe care le deţine în Marea Britanie, în urma problemelor depistate de Comisia de Concurenţă (CC) privind nerespectarea standardelor de operare şi a slabei capacităţi de planificare a curselor, anunţă "The Times".

Decizia finală a CC va fi făcută publică în primăvara anului viitor. Raportul comisiei sugerează scoaterea la vânzare a două dintre cele trei aeroporturi londoneze- Heathrow, Gatwick şi Stansted şi a unuia dintre cele două aeroporturi scoţiene din Edinburgh sau Glasgow. Recomandarea comisiei de reglementare a stârnit atenţia germanilor de la Fraport şi Hochtief, australienilor de la Macquarie, precum şi a britanicilor de la Global Infrastructure Partners, şi Manchester Airports Group.

Vânzarea aeroporturilor le-ar permite spaniolilor de la Ferrovial să-şi plătească datoriile de circa 9 miliarde de lire sterline contractate în 2006 pentru achiziţionarea operatorului aeroportuar britanic. Reprezentanţii BAA au declarat că aglomeraţiile care se produc pe aeroporturile sale sunt cauzate de limitarea investiţiilor pentru sporirea capacităţii de rulare de comisiile de reglementare din domeniul aviatic. CC a declarat că noi investiţii pentru mărirea numărului de piste pe Stansted se vor face abia după 2015, în timp ce pe Heathrow nu se va mai lucra până în 2020. În urma deschiderii Terminalului 5 de pe Heathrow, mii de pasageri au fost obligaţi să aştepte ore bune pentru a-şi recupera bagajele.