Cei care consumă des corbohidrați sunt mai expuși în fața virusului SARS-CoV-2, deoarece, în acest caz, celulele care luptă cu infecțiile își pierd din putere. Cătălin Cîrstoveanu, șeful secției de terapie intensivă nou-născuți de la Spitalul Marie Curie din București, a tras un semnal de alarmă în privința alimentației.

Medicul a afirmat că hiperglicemia cauzată de alimentația nesănătoasă afectează capacitatea leucocitelor de a lupta cu o infecție.

„Cred că facem prea puțin pentru populație când vorbim doar de 3, 7, 10 medicamente care ne ajută să ne tratăm de o infecție virală care astăzi se cheamă SARS COV2 și mâine se va chema altfel.

Trebuie să vorbim și despre ceea ce trebuie să facem noi, ca populație, cum trebuie să mâncăm pentru a preveni astfel de lucruri. 100 de grame de carbohidrați, fructoză, glucoză, sucroză administrate unei persoane adulte afectează foarte grav funcționalitatea leucocitelor pe o perioadă de 5-6 ore. Dacă devine un obicei nesănătos al vieții mele, sunt expus major în astfel de situații, în pandemii, de exemplu”, a spus medicul.

Ronțăitul carbohidranților, un pericol

Mai mult, șeful secției de terapie intensivă nou-născuți de la Spitalul Marie Curie din București a mai precizat că ronțăitul carbohidraților nu este un obicei sănătos.

„Mâncatul toată ziua, ronțăitul carbohidraților este un obicei extrem de periculos pentru noi, ca populație”, a completat Cîrstoveanu.

Medicul a precizat că ar trebui să mâncăm mai multe fructe și legume fără pesticide și mai puțină carne, exclusă fiind cea procesată. Medicul adaugă că alimentația noastră ar trebui să conțină cel mult 20% proteină animală, în cazul adulților, și 40% în cazul copiilor.

OMS: Ce alimente ar trebuie să consume un adult în timpul pandemiei de coronavirus

Specialiștii OMS spun că în această perioadă oamenii ar trebui să consume zilnic o varietate de alimente proaspete, neprocesate, pentru a aduce un aport de vitamine, minerale, fibre și antioxidanți de care are nevoie organismul uman. De asemenea, este important consumul de apă, iar zahărul, grăsimea și sarea trebuie evitate, pentru a reduce semnificativ riscul de obezitate, boli de inimă, accident vascular cerebral, diabet și anumite tipuri de cancer.