O șalupă condusă de Alexandru Popescu a spulberat o barcă în care se aflau șase oameni. Bilanțul: un mort și cinci răniți. Tânărul este moștenitorul fostului proprietar al Petrolexportimport
Una dintre cele mai grave accidente nautice din ultimul sfert de secol, în care au fost implicate două ambarcațiuni, a avut loc pe „lacul miliardarilor”, așa cum este denumit Lacul Snagov. Un om și-a pierdut viața iar alți cinci au fost răniți după ce șalupa condusă de Alexandru Popescu, de 28 de ani, a spulberat, pur și simplu, o barcă în care se aflau clienții unui res taurant. Oficiali din Poliția Română neau confirmat că tânărul este fiul unuia dintre magnații petrolului din România, Ovidiu Popescu – fostul patron al Petrolexportimport și proprietar al Palatului Știrbei.
Filmul unei tragedii
Alarma s-a dat, pe Lacul Snagov, în jurul orei 0.20, la scurt timp după terminarea partidei de fotbal dintre echipele naționale ale Irlandei de Nord și României.
„După meci, o parte dintre clienții restaurantului Dolce Vita, aflat pe malul lacului, au fost conduși, cu o ambarcațiune a localului, către celălalt mal, unde se află parcarea în care aveau autoturismele”, a povestit, pentru „Evenimentul zilei”, unul dintre anchetatori.
FOTO: Scafandrii au descoperit trupul celui înecat la 40 de metri de barca scufundată
Barca restaurantului – model Spat, de mici dimensiuni - era condusă de Ionuţ Conea. În ea se mai aflau două femei și trei bărbați. La circa 200 de metri de mal, din partea dreaptă a venit, cu viteză mare, o șalupă, de marca Commander. Conea nu a mai putut evita impactul: șalupa a trecut, efectiv, peste barca restaurantului care s-a răsturnat. Până să se scufunde ambarcațiunea, răniții s-au menținut la suprafață, sprijiniți de barca Spat.
Salvați de localnici
Strigătele de ajutor ale clienților, aruncați în apa rece a lacului, au atras atenția angajaților restaurantului și a localnicilor, aflați lângă debarcader. Mai multe bărci s-au pus în mișcare și au reușit să îi aducă la mal pe patru dintre clienți și pe Ionuț Conea. Lipsea cel mai vârstnic dintre pasageri: un bărbat de 60 de ani.
„Am primit un apel de urgență la 112, în jurul orei 0.30. La fața locului s-au deplasat trei echipaje SMURD. Când au ajuns acolo, cele cinci persoane rănite erau pe mal”, ne-a spus locotenentul Daniel Vasile, purtător de cuvânt al ISU București- Ilfov. La vestea că în apa lacului a rămas încă o persoană, o echipă de cinci scafandri au început căutările.
Dimineața, echipa de scafandri a fost schimbată cu o alta. În jurul orei 7.00 a fost descoperită epava bărcii Spat. Au urmat alte patru ore și jumătate de căutări până ce scafandrii au dat de urma trupului neînsuflețit al bărbatului de 60
Ucidere din culpă
Sub supravegherea unui procuror, polițiștii care anchetează acest caz au deschis un dosar penal. „Încadrarea faptelor este de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă. În funcție de starea de sănătate a victimelor, procurorul poate decide”, ne-a relatat un om al legii. În acest timp, o femeie de 30 de ani, victimă a acestui teribil accident, se zbate între viață și moarte la Spitalul de Urgență „Floreasca”. Tot acolo este internat și prietenul ei, un bărbat care a suferit traumatism cranio-cerebral minor. Celelalte două victime – o femeie și un bărbat - sunt internate la Spitalul de Urgență „Elias”. Au suferit traumatisme cranio-cerebrale minore și fracturi deschise la picioare.
Proprietarul restaurantului Dolce Vita este Gabriel Sandu, un om de afaceri local. În cursul zilei de ieri, el nu a putut fi contactat
Sub influența alcoolului
În timpul căutărilor, oamenii legii de la Serviciul Regional de Poliție Transporturi (SRPT) București au demarat cercetările. Primul luat în vizor: Alexandru Popescu, tânărul care a condus „șalupa morții”. Acesta a refuzat să sufle în etilotest, însă a fost condus la Spitalul „Elias”, acolo unde i s-au recoltat probe de sânge. „Să vedem cât îi iese alcoolemia…”, ne-a mărturisit unul dintre anchetatori care a adăugat că mirosea și dădea semne vizibile de consum de alcool. „Conform regulamentelor instituite, după modelul Poliției Rutiere, conducătorul unei astfel de ambarcațiuni trebuie să aibă permis și trebuie să respecte un regulament stabilit de Autoritatea Navală Română”, ne-a explicat unul dintre polițiști. Autoritatea Navală Română, prin Căpitănia Portului Snagov, îi eliberase lui Alexandru Popescu permisul necesar de a conduce. Aceeași autoritate, conform legii, are obligația de efectua verificări asupra posesorilor de ambarcațiuni.
FOTO: Modelul de ambarcațiune care a provocat tragedia
„Polițiștii intervin doar atunci când sunt infracțiuni flagrante, cazuri de natură penală sau la solicitarea acestei autorități”, a adăugat omul legii. Cert este că, din cercetările efectuate ieri reiese că, în momentul accidentului, Alexandru Popescu conducea cu o viteză peste limita admisă de regulamentele nautice. În șalupa sa erau încă patru tineri care nu au avut de suferit în urma impactului. Toți au fost audiați, până aseară, la sediul SRPT București.
Proprietarul Palatului Știrbei
Alexandru Popescu, autorul teribilului accident de pe Lacul Snagov este fiul lui Ovidiu Popescu (foto), fost președinte al Petrolexportimport, omul care a deținut monopolul afacerilor cu petrol din România.
FOTO: Ovidiu Popescu
„Magnatul petrolului”, cum era cunoscut, a decedat în iulie 2011, în Statele Unite, suferind de cancer, scrie ziarulfinanciar. ro. Ovidiu Popescu era cunoscut în lumea de business ca șeful Petrolexportimport dar, dintr-o dată, după anul 2005, a apărut ca proprietar al Palatului Știrbei și ca om de afaceri care vrea să investească într-un proiect imobiliar. De altfel, el a cumpărat mai multe proprietăţi imobiliare în Capitală şi era cunoscut ca având o impresionantă colecţie de picturi. Până atunci, el a fost un personaj extrem de discret în ceea ce priveşte apariţiile în presă. După Revoluție, timp de 15 ani s-a ocupat în mod special de Petrolexportimport, unde a fost preşedintele companiei şi principalul acţionar. Petrolexportimport a fost cotată pe Bursa de Valori Bucureşti, iar ca principal acţionar figurează Laird Resources Ltd, cu 76,7%, firmă controlată de către Popescu.
Laird Resources a cumpărat în 1999 de la fostul Fond al Proprietăţii de Stat 51% din acţiunile Petrolexportimport, apoi şi-a majorat participaţia la 76,7%. Petrolexportimport s-a înfiinţat în 1948, iar pe vremea comunismului era principala companie prin intermediul căreia se desfăşurau afacerile cu petrol ale ţării. Până în 1997, compania a deținut monopolul importului de țiței și exportului de produse petroliere prin sistemul de rafinare.
În anul 2000 a fost complet privatizată. Pe bursă, în 2006, compania a atins cea mai mare valoare, de 26 mililoane de euro.