Evenimentul Zilei > Social > A ieșit totul la iveală. Cum face Netflix bani din reclamele care nu îți întrerup filmul
A ieșit totul la iveală. Cum face Netflix bani din reclamele care nu îți întrerup filmul

A ieșit totul la iveală. Cum face Netflix bani din reclamele care nu îți întrerup filmul

Credeai că Netflix nu dă reclame, pentru că nu apar clipuri publicitare în filme sau între ele? De fapt, face reclame la greu. Doar că totul e ascuns la prima vedere.

Netflix a garantat mereu că nu va afișa reclame pe platformă. Aparent se ține de cuvânt. În realitate, lucrurile stau diferit. Într-o scrisoare către acționari, Netflix garantează că nu are niciun plan prin care să înceapă să vândă publicitate pe platformă. CEO-ul Reed Hastings menționează că o eventuală construire a unei afaceri de advertising ar implica provocarea giganților care fac bani grei din reclame online, precum Google, Facebook sau Amazon. Astfel, o asemenea realizare n-ar fi deloc ieftină. „Acestea integrează atât de multe date din atâtea surse. Pentru a ține pasul cu acești giganți, trebuie să cheltui foarte mult pentru asta, să urmărești locațiile și tot felul de alte lucruri pe care nu suntem interesați să le facem”, a declarat acesta.

Dar toptuși, reclamele vor apărea pe Netflix. Diferit. Exact cum apar și în prezemt tot așa vor continua. E vorba de parteneriate cu brandurile mari. De-a lungul timpului, Netflix a încheiat mai multe colaborări care implică plasare de produse, parteneriate cu branduri sau produse. Și va continua să facă acest lucru pentru a aduce bani în plus companiei. De exemplu, doar în sezonul trei din Stranger Things ar fi conținut plasare de produse în valoare de 15 milioane de dolari. Printre brandurtile promovate: se numără Coca-Cola și Burger King.

Pe de altă parte, Netflix a încheiat parteneriate cu Ben & Jerry’s sau Nike pentru a crea produse care să promoveze platforma. De asemenea, are o strategie de co-marketing cu alte companii precum Baskin-Robbins sau Burger King pentru a ajunge la publicul care nu este încă utilizator al platformei de streaming.