Este un model care face disonanță cu restul școlilor, nu numai din Australia, ci și din lume, unde tabletele sunt omniprezente, iar metodele de învățare sunt miniaturizate la nivelul telefonului. 
Și în liceul din Sidney, de care am pomenit deja, tabletele au fost ani la rând în centrul atenției, arată ziarul The Sidney Morning Herald, citat de portalul edupedu.ro. 
La un moment dat însă elevii au ajuns în fața unei alegeri, pusă în fața lor de școală. Vor continua să învețe după tablete sau vor citi cărți. Și profesorii, și discipolii lor observaseră că tabletele mai degrabă distrag atența de la învățătură.
Elevii au ales metoda clasică de învățare, adică cititul din cărți. 
Ca atare, anunțul făcut de curând de liceu, anume de a se reveni la cărți și la caiete, nu a mirat pe nimeni în școala aceasta. 
Practic, explică directorul liceului, Dave Pitcairn, elevii învățaseră până la 11 ani după tablete, iar la vârsta aceasta au avut de ales. Și alegerea lor e clară. 
”Când au ajuns la 11 ani, au făcut comparația între copia digitală și cea de hârtie. Au preferat hârtia. 
Cred că ei învață mai bine, folosesc mult mai multe abilități când interacționează cu manualele și caietele clasice. 
Cu cât mai multe simțuri folosesc în cercetare, cu atât sunt mai buni la citire și se vede și în notele pe care le iau”, a declarat oficialul.
De aceeași părere e și lectorul doctor Margaret Merga, de la Universitatea Edith Cowan, care a spus că, în urma cercetărilor, s-a constatat că informațiile dintr-o carte sunt mai bine reținute, în comparație cu cele de pe tablete. 
Un alt studiu, publicat în 2017 de Universitatea din Maryland, a scos în evidență că atunci când elevii se concentrează asupra învățării preferă să citească o carte. 
La fel se întâmplă în situația în care elevii au de citit mai mult de 500 de cuvinte. Ei preferă o carte, în acest caz.  

 

 

Te-ar putea interesa și: