TikTok face o schimbare importantă. Ce trebuie să știe utilizatorii
- Mihai Soica
- 5 august 2023, 13:16
Aplicația TikTok va suferi o serie de modificări importante, astfel încât legislația Uniunii Europene privind protecția imaginii persoanelor și a datelor cu caracter personal vor fi respectate.
Pentru a nu se trezi fără ”semnal” pe continentul European, chinezii de la TikTok au anunțat că vor aduce o serie de modificări importante la aplicația lor.
Primul update se referă la posibilitatea de a dezactiva afișarea automată a conținutului, pentru a se conforma noilor norme ale Uniunii Europene (UE) care vor intra în vigoare la sfârșitul lunii august, informează AFP.
De asemenea, confidențialitatea datelor, protecția minorilor dar și dezinformarea și discursul instigator la ură vor intra în atenția chinezilor de la TikTok, astfel încât pe platformă să nu mai existe videoclipuri care să încalce grav aceste principii ale Uniunii Europene.
Discuții între oficialii TikTok și UE
Comisarul european Thierry Breton a purtat o serie de discuții importante cu cei de la TikTok pentru a accelera aplicarea unui update important la platformă, astfel încât aceasta să nu mai încalce drepturile fundamentale ale oamenilor.
„La sfârșitul lunii august, vom evalua dacă s-au făcut schimbări reale și tangibile”, a comentat oficialul Comisiei Europene.
Platforma TikTok este controlată de compania chineză ByteDance. Potrivit unui anunț de ultimă oră, aplicația va suferi un update care va permite opțiunea de a dezactiva recomandările de conținut personalizat, adică alimentarea automată determinată de un algoritm pe baza intereselor presupuse ale utilizatorului, o funcție considerată adesea ca generatoare de dependență.
Videoclipurile vor putea fi raportate
Într-un comunicat oficial, TikTok a anunțat că cetățenii Uniunii Europene vor putea alege să vizioneze videoclipuri populare pentru regiunea lor sau în alte părți ale lumii.
De asemenea conținutului ilegal va putea fi raportat de utilizatori astfel încât cei care nu respecă normele comunității să nu mai aibă acces la conturile lor. Publicitatea direcționată pentru tinerii cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani, nu va mai fi posibilă.
„Nu numai că vom continua să ne îndeplinim obligațiile de reglementare, dar ne vom strădui, de asemenea, să stabilim noi standarde prin soluții inovatoare”, a precizat grupul.
TikTok este o aplicație care are un miliard de utilizatori, dintre care 125 de milioane sunt doar în Uniunea Europeană. Platforma a devenit foarte populară deoarece a permis videoclipuri scurte și distractive.