Prietenii apropiați vorbeau entuziasmaţi cum l-au văzut zburând

Prietenii apropiați vorbeau entuziasmaţi cum l-au văzut zburând

Aeroplanul construit de Aurel Vlaicu a fost scos în câmp, la București, pentru prima dată în 12 iunie 1910, iar în 16 iunie a avut loc o primă încercare de zbor nereuşită.

O zi mai târziu, în 17 iunie 1910, după mai multe încercări, a realizat primul zbor cu aeroplanul construit de el însuşi.

Aparatul de zbor, condus de Aurel Vlaicu, a câştigat viteză şi, după circa 40 de metri parcurşi pe pământ, a fost văzut de toţi cei prezenţi cum se ridică în aer la 3-4 metri de sol, pe o lungime de 50 de metri, coborând apoi uşor pe pământ.

Prietenii care au participat la eveniment l-au îmbrăţişat pe Vlaicu şi vorbeau entuziasmaţi cum l-au văzut zburând.

Succesul primului zbor al lui Vlaicu a fost sărbătorit într-un cadru festiv de un grup de prieteni apropiaţi.

Citește și Visul trans-atlantic al primului proiectant al unui hidroavion românesc

Pe 18 iunie 1910, gazetele bucureștene publicau senzaţionala ştire a zborului executat de primul avion românesc, inventat, construit şi pilotat de un român.

Între 1912-1913, a proiectat avionul Vlaicu III, primul avion din lume de construcţie metalică, profilat aerodinamic, pe care însă nu a mai apucat să-l construiască, prăbuşindu-se cu avionul Vlaicu II, lângă Câmpina, la 31 aug./13 sept. 1913, în timp ce încerca să treacă munţii.

Cauzele accidentului aviatic, mortal pentru Aurel Vlaicu, nu au fost nici până în prezent elucidate.

Citește toată POVESTEA pe Evenimentul Istoric

Ne puteți urmări și pe Google News