Probleme pentru Macron. Incendiu la bordul unui submarin nuclear de atac
- Tudor Borcea
- 13 iunie 2020, 13:49
În ultimii ani, indiferent dacă în Rusia, Statele Unite sau India și Canada, au avut loc mai multe incendii pe submarine, în timp ce acestea au fost de cele mai multe ori la cheu pentru întreținere și reparații.
La această listă se adaugă acum submarinul nuclear de atac francez (SNA) Perle.
Vineri, în jurul orei 10:35, a izbucnit un incendiu în partea din față a submarinului, în timp ce se afla în bazinul din zona Missiessy, în cadrul bazei navale din Toulon.
Coordonată de amiralul Laurent Isnard, „intervenția echipelor specializate, alcătuite din marinarii-pompieri de la baza navală din Toulon este în curs”, potrivit unui al Prefecturii maritime Mediteraneene.
„Pompierii SDIS du Var sunt în zonă, ca întăriri. Submarinul a fost evacuat, nu au existat răniți”, a declarat Prefectura.
După ce a fost oprit pentru intervenții tehnice, la 13 ianuarie, sub responsabilitatea Serviciului de asistență a Flotei (SSF) și cu Naval Goup în calitate de antreprenor principal, SNA Perle a fost debarasat de combustibilul nuclear necesar pentru reactorul său. „Nu există arme (rachete exocet, torpilă F17 mod 2, mine) sau baterii la bord”, a declarat prefectura maritimă.
Pe rețelele de socializare, prefectura a avertizat împotriva intoxicărilor media legate de acest incident.
„Fumul provocat de incendiul de la bordul submarinului Perle nu este radioactiv. Nu există combustibil nuclear la bord. Memento: Franța are balize în toată țara capabile să detecteze orice anomalie a radioactivității. Atenție la fake-news”, se arată în comunicat.
De altfel, în cazul unui incident nuclear, autoritățile pun în aplicare imediat un plan specific de intervenție (PPI). Riveranii sunt avertizați de sirene de alertă pentru a le cere să se adăpostească în timp ce le sunt distribuite pastile cu iod.
Or, incendiul la bordul SNA Perle nu a motivat declanșarea unui astfel de dispozitiv.
Această „întrerupere pentru întreținere și reparații” (IPER) trebuia să fie ultima pentru SNA Perle (ca și pentru toate cele șase submarine din clasa Rubis), scrie Opex 360
Este planificată menținerea acestui submarin până în anul 2030, când va fi înlocuit de Casabianca, un SNA de tip Barracuda.
Acestea fiind spuse, totul ar putea depinde de daunele de la bordul SNA Perle.
A priori, incendiul este grav, deoarece situația impunea întărirea intervenției cu aproximativ treizeci de pompieri specializați veniți din Marsilia, cu 11 vehicule specializate în intervenții în caz de dezastru la bordul navelor.
foto: Opex 360