Trenul de Formula 1

Trenul de Formula 1

Francezii au doborat recordul de viteza la trenuri pe sine: 574,7 km/h.

Un tren francez de mare viteza a doborat ieri recordul mondial de viteza pe cale ferata, atingand 574,7 kilometri pe ora. Tentativa a avut loc ieri, la orele pranzului, pe linia speciala de mare viteza est-europeana Paris-Strasbourg. La performanta au asistat specialisti insarcinati cu omologarea recordului, dar si numeroase televiziuni, care au transmis in direct evenimentul.

„Rama recordului” a fost conceputa special pentru a face fata incercarii. Puterea celor doua motoare a fost marita, iar pe vagoanele garniturii au fost repartizate unele suplimentare, aceasta fiind de altfel o inovatie a constructorului francez Alstom menita sa faca diferenta fata de TGV-urile din generatiile trecute.

Rotile au fost concepute la o dimensiune mai mare decat cea normala pentru un TGV, cu scopul de a asigura o viteza mare fara a supraincalzi motorul.

Puterea electrica a fost marita substantial pe firul electric aerian, iar sistemele de sustinere a acestuia au fost intarite. Expertii au intarit si terasamentul pentru a face fata vibratiilor intense.

Organizatorii au anuntat din start ca nu vor incerca depasirea vitezei de 600 de kilometri pe ora deoarece uriasa viteza risca sa rupa sistemul catenar de sustinere a liniei electrice.

Noul TGV are o viteza de croaziera de 350 de kilometri pe ora si poate transporta 900 de pasageri prin cuplarea a trei rame. Interioarele au fost amenajate pentru a oferi mai mult spatiu individual pasagerilor, dar si pentru ca acestia sa se poata conecta la internet prin reteaua wi-fi.

Recordul stabilit de TGV priveste exclusiv trenurile care se deplaseaza pe calea ferata deoarece recordul mondial de viteza a fost stabilit de trenul japonez experimental care se deplaseaza prin suspensie magnetica. Acesta a atins viteza de 581 de kilometri pe ora.

Goana dupa export

Simbol al tehnologiei inovative franceze, TGV a sarbatorit anul trecut 25 de ani de la darea in folosinta a primei garnituri. Tentativa francezilor a avut in primul rand un obiectiv industrial, de vanzare a TGV-urilor in strainatate.

Constructorii incearca sa lupte impotriva concurentei trenului de mare viteza japonez Shinkansen, fabricat de Hitachi, si cel german ICE (InterCity Expres), fabricat de Siemens.

Eforturile inginerilor francezi par sa dea deja roade. Oficialitatile statului California din Statele Unite se intereseaza indeaproape de performantele  TGV-urilor, cu scopul de a construi o linie rapida de la San Francisco (nord) la San Diego (sud).

„In California studiem foarte intens posibilitatea de a stabili o legatura intre golful San Francisco si regiunea Los Angeles si San Diego. Suntem aici pentru a afla mai multe”, a declarat ieri presedintele forului legislativ californian, Fabian Nunez, prezent la eveniment.

El urma sa se intalneasca ieri cu conducerea companiei Alstom si a Cailor Ferate Franceze (SNCF). Nunez a precizat ca, desi autoritatile californiene iau in calcul si alte trenuri de mare viteza, California pare sa se adapteze cel mai bine experientei franceze de transport feroviar. El a salutat totodata „impactul pozitiv asupra mediului inconjurator” pe care-l are sistemul francez.

Ne puteți urmări și pe Google News