Jucarii si ligheane in strategia de dezvoltare a Rompetrol

Jucarii si ligheane in strategia de dezvoltare a Rompetrol

De la nasturi si ligheane, la papusi din plastic si tevi, intreaga industrie a maselor plastice se bazeaza pe produsele petrochimice.

Compania Rompetrol, prin rafinaria Petromidia, imparte aceasta piata cu Arpechim (rafinaria OMV-Petrom) si Oltchim, dar vrea sa devina lider de piata incontestabil.

„Producem 80% din sortimentele care se folosesc in Romania la fabricarea maselor plastice si suntem un furnizor preferat pentru orice producator de pe aceasta piata”, a spus Cosmin Cocean, vicepresedintele Rompetrol Petrochemicals.

Potrivit previziunilor, piata autohtona a polimerilor (produse care stau la baza fabricarii maselor plastice) va creste cu 11% pe an pana in 2015. „In Romania, consumul de mase plastice este de cinci kilograme pe cap de locuitor si doar Ucraina este sub noi la acest capitol”, a spus Dana Viju, director comercial al Rompetrol Petrochemicals. Ea a adaugat ca Ungaria a inregistrat o crestere de 300a in ultimii patru ani.

Compania isi propune sa devina unicul producator de PET-uri pentru consum. „Daca Romania tot e pe locul doi in Europa la consumul de bere, vrem sa devenim unicul producator de materie prima pentru sticlele de bere”, a spus Cocean. Acum, toti producatorii de bere din Romania importa PET-urile sau materia prima pentru fabricarea lor. O alta piata pe care compania doreste sa intre este cea a componentelor pentru automobile si cea a lazilor de bere.

Compania Rompetrol a reinceput productia de polietilena de inalta densitate dupa efectuarea unei investitii de 14,5 milioane euro. Romania consuma 70.000 tone de polietilena pe an. Acest produs este folosit in productia de mase plastice.

Ne puteți urmări și pe Google News