Reteta succesului dispozitivului Wii: jocuri usor de invatat si accesibile unui numar mare de oameni.
Vanzarile masive inregistrate de consolele Wii si Nintendo DS au propulsat Nintendo pe locul doi in topul celor mai mari companii din Japonia, informeaza Reuters.
Reteta succesului pare sa fie oferirea unei palete de jocuri accesibile si usor de invatat, dar si introducerea telecomenzii cu senzor de miscare, care a atras multi utilizatori noi, chiar si din randurile femeilor si batranilor.
Cererea pentru consola Wii a fost mare inca din momentul in care aceasta a fost lansata anul trecut. Astfel, vanzarile sale le-au devansat rapid pe cele ale rivalelor Play Station 3 (PS3), produsa de Sony, si ale Xbox 360, produsa de Microsoft.
Sony, pe divizia de jocuri, are probleme si nu se asteapta sa obtina profit pana anul viitor. Compania a facut investitii impresionante pentru a face din Play Station 3 o consola de exceptie. Toate acestea insa au ridicat pretul dispozitivului la 500 de dolari. Astfel, acesta a devenit inaccesibil pentru multi dintre impatimitii jocurilor video.
De cealalta parte, Wii de la Nintendo este cea mai ieftina dintre cele trei console amintite mai sus. Ea costa numai 249 de dolari in Statele Unite, conform Reuters. Pentru a concura Wii pe una dintre cele mai importante piete, atat Sony, cat si Microsoft au redus in Japonia preturile la propriile console. Sony isi vinde in Japonia PS3 cu 384 de dolari, iar Microsoft ofera Xbox 360 la un pret de 305 dolari. Cu toate acestea, miscarea nu pare sa fi micsorat decalajul din piata dintre cele doua console si Wii.