Marius Draghici: "Manual de utilizare a femeii ca obiect sexual".
Prima data cand am auzit „N-ar fi cool sa ai o prietena cu zero planuri de viitor?”, nu m-am prins. Un instinct feminin revoltat, care-mi statea in coasta, a izbucnit: „Misoginii!”, „Adica, de ce?!”, m-am intrebat.
Traiasca mintea cea de pe urma! Numarul mare al barbatilor pentru care femeia este un obiect sexual temporar a capatat valoare de piata. Coca Cola gadila astfel orgoliul masculilor cu aceasta mentalitate cu un clip in care femeia este un obiect de entertainment, potential sexual. Va intreb: nu cumva sunteti tratate cu zero respect?
Oooo, dar acest videoclip e de-a dreptul politicos comparativ cu cel pentru noul Ford de pe net! Stati calme si imaginati-va: o tanara super-model, pozata in umbra incitant si provocator.
I se vad - va rog, retineti - doar picioarele, coapsele si sanii, gazduiti de un decolteu apetisant. Poza incita la o aventura sexuala, insa femeii nu i se vede fata! Textul ne atentioneaza: „Noua ta menajera”.
Adica a noastra, a barbatilor. Baietii cu bani, orgoliu si doar cai-putere in cap si-au gasit deja accesoriul pentru noua super-masina: un obiect sexual, dispensabil si intersanjabil, eventual odata cu revizia, cu care sa te dai mare la prieteni.
Bere, bere, bere. Capitolul asta galgaie de misoginisme. Va mai amintiti de „fetele cu pisoiasi” de la Bergenbier? Cand imaginea „umbla” pe sanii fetei in timp ce barbatii adevarati beau o bere rece? Ca sa nu mai amintesc de reclama noua, cum „luptati” voi, blondele, „impotriva incalzirii globale”.
Dar de fundul dezgolit al zidaritelor, fluierate de cativa handralai de pe terasa hotelului, care saliveaza langa o sticla de Carlsberg, ce credeti? Sau fanteziile sexuale ale bautorului de Skol, intins ca un bastard pe sofa, cum vi se par?
Cele mai agresive misoginisme le gasesc insa in promo-urile „glumete” de la posturile de radio Kiss FM si 21. „Uite-asa se bate fata / Cand pe stanga, cand pe dreapta!”. Pe cele de la 21 nu le pot reproduce in ziar ca mi le taie corectura.
Va intreb acum: va maguleste acest tratament publicitar? Va simtiti mai implinite, mai respectate, mai iubite in compania unor astfel de proiectii sociale si comerciale?
Companiile au un singur scop: sa faca bani. Goana pentru bani se face insa prin mijloace legale, civilizate, neofensatoare si cu responsabilitate sociala. Consider inacceptabila si revoltatoare promovarea imaginii femeii-obiect sexual. Per a contrario, campania „Dove” cu femei normale este o dovada de decenta si de responsabilitate.
Avem institutii care se uita la televizior degeaba, pe banii nostri. Pana prind si ei de veste, voi bea o bere rece, fara alcool si nemisogina. Iar voi, dragelor, daca gasiti pe internet reclame misogine, dati-mi de veste. Gasim o forma sa adunam misoginismele intr-o groapa de gunoi, la vedere, sa le batem obrazul.