Cum sa pierzi un avion

Cum sa pierzi un avion

Curse anulate, intarzieri cu orele, cozi nesfarsite la procedurile de imbarcare.

Acestea sunt doar cateva dintre efectele deciziei de a muta zborurile efectuate de operatorii low cost de pe aeroportul Baneasa pe Aeroportul „Henri Coanda”.

Desi au afirmat ca au marit capacitatea tehnica, angajatii de la Otopeni s-au gasit ieri pusi in fata unui adevarat tavalug de oameni dezorientati. Unii nu stiau la ce coada sa se aseze, altii aflau ca zborul lor are intarziere sau a fost anulat pe ultima suta de metri.

Din cauza inmultirii numarului de zboruri pe ora, „Henri Coanda” ajunsese ieri sa fie expus fluxului de zbor similar unui mare aeroport european, precum Londra sau Berlin. 

Zborul esuat

Astazi am vrut sa plec la Roma. Avionul era programat sa decoleze de pe aeroportul din Otopeni la ora 17.00, asa ca, dupa calcule minutioase, am decis sa-l chem pe prietenul ce urma sa ma duca cu masina la aeroport la ora 14.30.

Gandind retrospectiv, imi dau seama ca m-am cam inselat. Cea mai buna dovada in acest sens este faptul ca, in chiar acest moment, ma uit melancolic la biletele de avion pe care scrie „Roma”. In apartamentul meu din Bucuresti.

Drumul-santier si cozile E ora 15.00 si ne aflam in cartierul Baneasa. Adica inca in Bucuresti. Cozile de masini spre aeroportul Baneasa se intind pe kilometri buni. Iesirea din Bucuresti e un santier enorm: pasarele, supermarketuri, largirea drumului, se circula in viteza intai printre gropi, iar claxonul tine loc de schimbator de viteze.

Ajung la aeroport in jurul orei 16.00. In aeroport, bancile sunt pline, iar la „check-in”-uri sunt cozi ca la ulei pe vremea lui Ceausescu. Un barbat ma intreaba unde e zborul lui catre Madrid, ca el stia ca trebuie sa decoleze in cinci minute si nu il vede pe tabela. Am noroc. Cursa mea e trecuta. „Roma, ora 17.00”. Ma asez cuminte si astept un anunt oficial.

Anuntul nu mai vine. La informatii se urla cu spor, o femeie isi roade cu incredere unghiile la o coada care a inlemnit, iar un manelist miop cu o geanta mai mare ca el injura pierdut. Pe tabela clipesc luminite, se face imbarcarea la o cursa care trebuia sa plece de 10 minute, la altele, ce urmeaza peste 20 de minute, abia s-a deschis „check-in”-ul.

Unde, dupa modul in care sunt controlati oamenii, presupui ca toti suntem niste teroristi in devenire. E ora 16.45. Aflu ca zborul meu, catre Roma, s-a anulat. Asa ca imi sun prietenul. La ce aglomeratie e afara, probabil ca abia a iesit din zona aeroportului.

DECOLARI

110 curse intr-o singura zi Zeci de curse care urmau sa decoleze ieri de pe Aeroportul „Hendri Coanda” (Otopeni) au avut ieri intarzieri de peste 30 de minute. Motivul, asa cum ni l-au explicat reprezentantii administratiei aeroportului, il constitue afluxul mare de pasageri, rezultat al mutarii operatiunilor de pe Baneasa pe aeroportul principal al Bucurestiului.

Aparatele pentru control plasate la filtrele de securitate pur si simplu nu au facut fata numarului mare de pasageri. „De o saptamana incoace sunt aglomeratii mari la orele de varf din cauza cozilor foarte mari din fata aparatelor de „check-in”.

Intarzierile de astazi au fost de ordinul zecilor de minute”, ne-a declarat Valentin Iordache, directorul de marketing al aeroportului Otopeni. Acesta a precizat ca situatii similare au fost inregistrate des in ultimile saptamani, din cauza ca zborurile efectuate de operatorii lowcost au fost mutate de pe aeroportul Baneasa pe Otopeni.

„Zborurile practic s-au dublat si implicit numarul pasagerilor a crescut. Noi am marit cu 100a capacitatea tehnica, dar se pare ca tot nu facem fata”, a mai spus Iordache. Ieri, de pe aeroportul Otopeni erau programate sa decoleze peste 110 curse, dintre care sase au fost anulate. (Mihaela Dinca)

Ne puteți urmări și pe Google News