Executiile publicitare "Votati Da" sunt facute de compania lui Dan Andronic.
Campania pro-Basescu este executata de GMP. Reclamele aparute in presa, care indeamna „Votati DA” la referendum, sunt platite de PNL si sunt executate de Multimedia Political Communication, firma unde director este Dan Andronic.
Reclamele pro-Basescu, cu titlul „Vrei sa nu vad?” sunt facute de GMP, agentia condusa de Felix Tataru, cu care Traian Basescu a mai lucrat la alegerile pentru presedintie.
Contract cu PNL
Contactat de EVZ, Andronic a declarat ca a facut reclama in baza unui contract pe care-l are pe termen lung cu PNL, incepand de la inceputul anului.
La ultimele alegeri, din 2004, Dan Andronic a fost seful campaniei lui Adrian Nastase, iar firmele lui au lucrat pentru PSD. Din partea PNL, Multimedia lucreaza, pe partea de creatie, cu Ludovic Orban.
Spatiul publicitar este cumparat prin intermediul agentiei de publicitate Starlink, cu care firmele lui Dan Andronic au colaborat si pe proiecte cu clienti comerciali.
Din reclama tiparita nu reiese insa cine a comandat-o. „Nu ne-am gandit sa marcam in mod evident politic aceasta campanie, pentru ca mesajul este adresat tuturor”, a punctat Andronic.
„Mesajul tine cont de natura procesului electoral al referendumului, care imparte alegatorii in doua. Ai vazut pe reclama lui Basescu scris PD?”, a mai spus el.
Campania este asumata de PNL, sustine Andronic: „A fost o conferinta de presa in care Ludovic Orban si-a asumat mesajul „s-a schimbat presedintele”. Nu a fost nimic ocult.
Basescu folosit
Fotografia lui Basescu apare intr-o reclama ostila acestuia. Andronic spune ca presedintele este persoana publica si personaj principal al campaniei, iar executia nu are scop comercial.
Victor Dobre, director executiv al Asociatiei Internationale a Publicitatii - Filiala Romania, spune ca Traian Basescu ar putea avea castig de cauza daca ar da in judecata autorii reclamei: „Folosirea imaginii unei persoane fara acordul explicit al acesteia este ilegal conform Legii dreptului de autor, Legii audiovizuale, Chartei presei si Codului de Bune Practici elaborate de Consiliul Roman al Publicitatii”.
PAREREA SPECIALISTULUI
Nimic deosebit Mesajele sunt clare: unul pro, imbracat intr-o incercare de concept creativ, si altul contra, brutal, tipic electoral in care ni se prezinta o imagine si ni se sugereaza o actiune. Mesajele sunt simple, nu sugereaza nimic. (Dani Macarie - Creative Director Ogilvy)