Corporatia nipona Sony a declansat un urias scandal privind cruzimea fata de animale si etica industriei jocurilor electronice, dupa ce a folosit o capra proaspat sacrificata pentru a promova un nou joc video violent, scrie cotidianul britanic "The Daily Mail".
Corpul animalului decapitat a fost piesa centrala a unei petreceri prilejuite de lansarea jocului „Gods Of War II”, pentru consola PlayStation 2. Invitatii la eveniment au fost chiar indemnati sa atinga carcasa calda inca a caprei si sa guste din maruntaie.
Imagini socante de la petrecere au aparut in revista oficiala a PlayStation, dar dupa ce a fost contactata de ziaristii britanici, Sony a cerut scuze pentru cruda gaselnita publicitara si a promis ca va retrage intregul tiraj.
Criticii au condamnat imediat colosul industriei de divertisment care, pe langa jocuri video, produce si aparatura electronica, muzica, filme si programe de televiziune. Folosind termeni precum „sete de sange” si „sacrificiu grotesc”, aceiasi critici si-au reafirmat ingrijorarea fata de continutul jocurilor video.
La petrecere, invitatii au facut o intrecere cine poate manca mai mult prapur, au aruncat la tinta cu cutite si au scos dintr-o groapa serpi vii, cu mainile goale. Animatoare cu sanii goi aruncau boabe de struguri in gurile invitatilor, in timp ce un mascul supermusculos impartea ghirlande.
Compania recidiveaza Acesta nu este primul scandal iscat de jocurile produse de Sony. In 2004, titlul „Manhunt” a fost retras de pe piata britanica dupa ce a fost legat de uciderea unui baiat de 14 ani.
In septembrie anul trecut, rudele unei familii masacrate de un tanar pasionat de „Grand Theft Auto: Vice City” au dat corporatia in judecata. Iar in noiembrie 2006, comisarul european al justitiei, Franco Frattini, s-a declarat socat de „brutalitatea si cruzimea obscena” din jocul „Rule Of Rose”, scriind tuturor guvernelor UE sa controleze atent acest „joc odios”.
PAREREA SPECIALISTULUI
Violenta sa ramana in mediul virtual „Standul Sony era de asteptat sa socheze, cu atat mai mult cu cat vorbim despre PlayStation - unul dintre brandurile cu cea mai indrazneata comunicare din istorie. Regretabila este cruzimea fata de animale si, de altfel, incercarea reproducerii violentei din care au facut joc. Pentru ca lucrul bun pe care-l fac jocurile electronice este acela de a exorciza violenta din oameni intr-un mediu virtual, scazand sansele manifestarii ei in realitate.” Razvan Capanescu,Creative Director, Publicis Romania