Decizia autoritatilor romane de a nu renunta la taxa de prima inmatriculare este sustinuta si de Asociatia Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA).
Secretarul general al organizatiei, Ivan Hodac, a declarat ieri ca Romania reprezinta acum un model in Europa in privinta formei in care este aplicata taxa si ca, pe termen lung, continuarea unei astfel de politici este benefica. Reprezentantul ACEA a subliniat ca „taxa Vladescu” este una de mediu, si nu una fiscala.
„Pozitia Comisiei Europene de a condamna o tara care propune o taxa bazata pe protectia mediului este inacceptabila. Aceasta cu atat mai mult cu cat constructorilor li se impun tinte clare de reducere a emisiilor pentru masinile noi”, a afirmat Hodac intr-o intalnire cu presa la sediul din Bucuresti al Dacia.
Anterior, reprezentantul constructorilor europeni de automobile s-a intalnit cu premierul Calin Popescu-Tariceanu, caruia i-a transmis ca reprezentantii tarii noastre (comisari si parlamentari) la Bruxelles ar trebui sa fie mai activi in sustinerea proiectelor in fata forurilor europene. In prezent, autoritatile romane cauta o solutie pentru ca forma „taxei Vladescu” sa fie acceptata si de Comisie.
Ivan Hodac a mai apreciat ca Polonia nu a adoptat o astfel de reglementare intrucat importatorii de masini vechi si micii antreprenori au facut lobby puternic impotriva taxei. „In consecinta, productia de autovehicule din Polonia s-a redus cu o treime din cauza importurilor”, a spus Hodac.
Masini mai scumpe cu 3.000 de euro
Intentia CE de a limita emisiile de dioxid de carbon la 130 de grame pe kilometru pana in 2012 (de la 160 de grame acum) va scumpi masinile noi in medie cu 3.000 de euro, intrucat efortul de investitii al constructorilor e foarte mare, a apreciat secretarul general al Asociatiei Constructorilor de Autovehicule.
Potrivit acestuia, scumpirea ar fi mai redusa daca europenilor li s-ar da dreptul prelungeasca atingerea tintei pana in 2015.
Sfat
„Nu va uitati doar la marcile mari”
In legatura cu privatizarea fabricii Daewoo, secretarul general al Asociatiei Constructorilor Europeni de Autovehicule a opinat ca autoritatile romane ar trebui sa ia in considerare si forta fianciara a constructorilor de masini din India si China.
„Daca as lucra in proiectul privatizarii de la Craiova, nu as fi interesat doar de marcile mari, cum e Ford, ci si de indienii de la Tata sau de companiile chineze, care dispun de capital important, pe care vor sa-l folosesca pe piata europeana”, a spus Ivan Hodac.
Potrivit acestuia, Romania va mai fi un obiectiv interesant pentru investitorii auto doar in urmatorii trei ani, in contextul in care tendinta este ca proiectele sa se deruleze tot mai spre est.