Romanii vor Dunare navigabila 300 zile/an

Romanii vor Dunare navigabila 300 zile/an

Cu investitii de aproape 300 de milioane de euro, Portul Constanta ar putea deveni un obiectiv profitabil.

Autoritatile din Constanta vor sa faca din portul maritim un nod important pentru transportul naval. Administratia portului are ca obiectiv declarat transformarea portiunii de Dunare care trece pe teritoriul tarii intr-un sector navigabil 300 de zile pe an si care sa poata fi folosit permanent pana la adancimea de 250 de metri, potrivit directorului institutiei, Mircea Banias.

„Intentionam extinderea facilitatilor portuare in vederea intampinarii cresterilor preconizate de trafic dinspre Orientul Indepartat catre tarile Europei Centrale si de Est”, a mai spus Banias, prezent ieri in Austria, la Kremst, pentru semnarea unui acord de cooperare.

Austria este direct interesata de crearea unui coridor pe Dunare, navigabil, in conditii de siguranta foarte mari, mai ales datorita faptului ca austriecii exporta si importa anual sute de mii de tone de marfuri dinspre si spre Asia.

Potrivit reprezentantului Portului Constanta la Viena, Alexandru Capatu, ruta folosita in prezent de exportatorii din Austria este destul de costisitoare pentru ca marfurile ies de pe continent prin Portul Rotterdam.

Traficul intre Portul Constanta si cele din Austria a crescut in 2006 cu 23%, fata de anul 2005, volumul de marfuri care a trecut prin Constanta majorandu-se de la 400.000 de tone la 492.000.

Totusi, din cantitatile de marfuri care ajung anual in Portul Constanta, doar 25% raman in tara, in timp ce 75% doar tranziteaza tara noastra.

Doar la nivel de planuri

Administratia portului va primi bani din finantari europene si din Fondul de  Dezvoltare pentru construirea unor noi terminale: pentru stocarea cerealelor si pentru bitum. Investitia totala in port se va ridica la aproape 300 de milioane de euro, potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Alexandros Galiatatos.

Cea mai mare si cea mai importanta investitie va fi insa intr-un terminal care va fi destinat containerelor. Odata cu dezvoltarea Dunarii pe sectorul romanesc, autoritatile de la Bucuresti spera ca-i vor atrage si pe unguri. O alta problema ar putea fi faptul ca Administratia Porturilor nu are inca finantarile necesare pentru demararea proiectelor, iar pe hartie nu exista termene exacte pentru finalizarea lucrarilor.

Ne puteți urmări și pe Google News