Actiune si tinerete

Actiune si tinerete

Prin Actyon, constructorul sud-coreean SsangYong vrea sa ofere un altfel de SUV.

Este dificil sa construiesti un model cu alura sportiva, capabilitati off-road, design avangardist care sa se incadreze intr-un buget limitat. „Specialistul 4x4” SsangYong a lansat luna trecuta SUV-ul compact Actyon, adresat, dupa cum spune comunicatul de presa, tinerilor dinamici.

Abordarea stilistica urmeaza liniile precedentelor modele realizate de controversatul producator sud-coreean, masina incadrandu-se in categoria „iti place sau o detesti”. Farurile si grila radiatorului au o forma ciudata pentru multi privitori, amintind de un automobil interbelic. Din lateral, masina are aerul unui hatchback, fapt subliniat si de luneta plonjata.

Spatele este inalt, forma aleasa afectand vizibilitatea. Oglinda retrovizoare interioara este utila numai in mers, orice obstacol mai scund de 1,50 m fiind invizibil daca se afla la o distanta mai mica de trei metri - un minus major pentru ca nu se ofera nici macar optional senzori de parcare. Compenseaza partial oglinzile laterale corecte ca dimensiuni pentru un SUV.

Echipare completa, mai putin computer de bord

Ca nivel de echipare se poate opta pentru Base - oferita doar cu transmisie spate -, Classic si Business. Viata la bord este placuta, versiunea testata - Business - fiind echipata complet (mai putin trapa, oferita optional). Consola este orientata catre sofer, majoritatea comenzilor fiind la indemana, dar nu neaparat inspirat asezate, necesitand o perioada de acomodare.

Dezamageste lipsa, indiferent de echipare, a computerului de bord (care nu se regaseste nici pe lista de optionale), precum si a pilotului automat disponibil doar impreuna cu cutia automata.

Portbagajul este mai degraba mic pentru un SUV, transmisia spate si roata de rezerva aflata in portbagaj ocupand un spatiu insemnat. Modelul este oferit cu o singura varianta de motorizare, un diesel common-rail de generatia a treia, surprinzator de vioi pentru cele aproape doua tone ale masinii.

Cei 141 de cai-putere sunt transmisi catre roti prin intermediul a doua cutii de viteze, una manuala cu cinci trepte, alta automata cu patru trepte. Consumul este decent, situandu-se, potrivit estimarilor noastre, undeva la 9 l/100 km in regim combinat.

Masina este pusa in miscare fie prin intermediul puntii spate, fie prin intermediul tuturor celor patru roti. In cea de-a doua varianta, Actyon pastreaza caracteristicile unei masini de teren veritabile, modelul sud-coreean fiind dotat cu reductor.

Modul de lucru se poate selecta prin intermediul unui buton de pe consola centrala, modurile posibile fiind 4x2 (modul normal de lucru), 4x4H (pentru teren putin dificil si limitat la 80 km/h) si 4x4L (pentru off-road). Suspensia e confortabila pe denivelari lungi, dar zgomotoasa pe cele scurte, gen piatra cubica, unde, in combinatie cu garda la sol inalta, creeaza disconfort si o senzatie de nesiguranta.

Modelul este bine echipat din punct de vedere al sigurantei active si pasive, incepand deja cu varianta Classic fiind oferite ESP, ABS ASR, HDC (Hill-Descent Control)  pentru ca la echiparea Business sa fie oferite in standard airbaguri laterale si cortina.

Ne puteți urmări și pe Google News