Conglomeratul media Viacom a anuntat ca a semnat un contract publicitar cu Yahoo pentru platforma de cautare a gigantului IT, pentru cele 33 de pagini electronice Viacom, informeaza Washington Post.
Sistemul, denumit Proiectul Panama si lansat la inceputul lui februarie, este vazut drept un test cheie al capacitatii Yahoo de a oferi advertiserilor o tehnologie competitiva cu cea a liderului in cautarea pe internet, Google.
Viacom a mai anuntat ca parteneriatul publicitar exclusiv cu Yahoo, care va dura mai multi ani, acopera paginile web de banda larga ale retelelor de televiziune MTV, VH1, Comedy Central si Nickelodeon si s-ar putea extinde pentru alte peste 140 de siteuri din intreaga lume.
Prin noul sistem, Yahoo va oferi instrumente de cautare si se va ocupa de publicitate, in functie de ceea ce utilizatorul alege sa priveasca sau sa foloseasca online.
"Yahoo a facut progrese impresionante cu noul sistem de cautare publicitar", a declarat directorul executiv al Viacom, Philippe Daumanin.
Intelegerea intre Viacom si Yahoo sugereaza intarirea competitiei pentru Google, care urmareste sa obtina dominanta din domeniul cautarii pe internet.
Viacom a dat in judecata Google recent pentru violarea drepturilor de autor prin site-ul Youtube.com, cerand peste un miliard de dolari daune.
Reprezentantii Google au declarat ca nu au incalcat legea deoarece au scos materialele respective indata ce au fost notificati.