Ford a venit din nou pentru Daewoo

Ford a venit din nou pentru Daewoo

Ford, una dintre companiile interesate de privatizarea Daewoo Automobile, si-a reconfirmat intentia de a prelua fabrica de la Craiova.

Oficialii Ford au avut ieri inca o intanire cu premierul Calin Popescu-Tariceanu, in care au fost informati in legatura cu stadiul procesului de privatizare a Daewoo Automobile si despre deciziile adoptate recent de guvern pentru accelerarea vanzarii companiei.

Ministrii convocati in comisia de privatizare nu au finalizat insa strategia de vanzarea a companiei. „Noi nu avem acum de lucrat asupra vanzarii, ci asupra unor probleme interne”, ne-a declarat ministrul transporturilor, Radu Berceanu. Chiar daca premierul Tariceanu a dat ca termen de finalizare a procesului vara lui 2007, Berceanu nu a exclus varianta intarzierii privatizarii Daewoo cu cateva luni, in cazul in care problemele actionarilor actuali ai companiei sau cele ale unor datorii nu vor fi rezolvate in timp real. „Eu prefer sa facem lucrurile bine, decat sa ne chinuim sa respectam un termen”, a mai spus ministrul transporturilor.

Membrii comisiei - Sebastian Vladescu, ministrul finantelor, Radu Berceanu, ministrul transporturilor, Varujan Vosganian, ministrul economiei, Gheorghe Barbu, ministrul muncii, Teodor Atanasiu, presedintele AVAS, Razvan Orasanu, consilier de stat la Cancelaria premierului, si Laszlo Gyerko,  vicepresedintele AVAS - nu s-au mai intalnit de la sfarsitul lui ianuarie. Termenul pe care il au pentru a finaliza strategia de privatizare este luna martie, cand ar trebui sa demareze procedurile de vanzare a Daewoo Automobile.

Potrivit unor oficiali ai Ministerului Finantelor, membrii comisiei urmeaza sa se intalneasca luni pentru a conveni asupra modului in care se va face vanzare companiei, mai ales ca executivul va vinde intregul pachet de actiuni detinut de stat la Daewoo Automobile Romania, adica 72,4% din titluri, potrivit lui Sebastian Vladescu.

Pana in prezent s-au interesat de preluarea uzinei de la Craiova trei companii: General Motors si Ford, ambele din SUA, si Tata, din India. Totusi, acestea nu au facut inca o oferta, din cauza absentei caietului de sarcini.

Ne puteți urmări și pe Google News