Cel mai mare angajator on-line vine in Romania

Cel mai mare angajator on-line vine in Romania

Cel mai mare site specializat in rectrutarea fortei de munca la nivel mondial, www.monster.com, vine si in Romania.

Compania americana a semnat un parteneriat cu www.ejobs.ro pentru accesul la CV-uri.

Marius S., 25 de ani, a candidat anul trecut la un anunt postat pe site-ul de recrutare Monster.com, cu speranta ca-si va putea gasi o slujba "afara". Desi proaspat iesit de pe bancile Academiei Economice, CV-ul lui le-a atras atentia sefilor de la ThyssenKrupp Elevator, cel mai mare producator de tehnologie pentru lifturi si scari rulante, principalul furnizor de astfel de echipamente pentru aeroporturi. Dupa mai multe interviuri, a fost angajat la compania nemteasca.

La sfarsitul anului trecut, Marius a plecat intr-o sesiune de pregatire de un an, in Spania. Cu un salariu occidental in cont si chiria pentru garsoniera din centrul Barcelonei platita de firma, Marius se pregateste sa ocupe un post de manager intr-una dintre filialele internationale ale companiei.

Daca in trecut romanii care cautau joburi atat pe site-urile romanesti, cat si pe cele internationale trebuiau sa aiba cate un cont si sa-si introduca CV-ul pe fiecare site, acum utilizatorii ejobs.ro pot candida direct la posturile de pe Monster si pot fi contactati de firmele care lucreaza cu acesta.

Fara parole pentru fiecare site Firma condusa de Liviu Dumitrascu a incheiat un acord exclusiv de colaborare cu Monster.com, pentru crearea unei baze de date comune. Efectele pentru utilizatorii portalului romanesc: odata CV-ul depus pe ejobs.ro, poate fi vazut si de marile companii partenere ale Monster.com, dupa cum ne-a declarat Liviu Dumitrascu, proprietarul portalului romanesc.

"Pe eJobs sunt disponibile acum 60 de posturi de la Monster sau clientii lor, de la companii precum Sun, Adobe, HP, Bosch, Monster Technologies sau Cap Gemini. Sunt cautati in special candidatii IT si inginerii, dar si cei cu experienta in management, in domeniul financiar sau de vanzari", ne-a declarat seful de la eJobs. Interesul Monster este sa furnizeze clientilor candidati din cat mai multe tari pentru campaniile de recrutare internationale.

Angajati din strainatate si pentru firmele nationale De asemenea, clientii-companii ai eJobs care ar dori sa se extinda in strainatate ar putea sa-si gaseasca personal calificat in tara vizata pentru noi investitii cu doar cu un click facut de pe portalul romanesc si ar putea sa-si faca publicitate oriunde in lume unde Monster.com este prezent. Totodata, si multinationalele cu divizii in Romania isi pot cauta prin eJobs angajati dincolo de granitele tarii.

Intrebat de EVZ despre parteneriatul incheiat de concurenta, Calin Fusu, seful de la Neogen, crede ca acesta nu va schimba nimic pe piata. "Si spun asta fara sa diminuez calitatile echipei eJobs, care este un concurent redutabil pentru BestJobs", explica Fusu.

Romania CV-urile invart cam 5 milioane euro Intrarea Monster.com in Romania era asteptata cu interes inca de anul trecut, mai ales ca vorbim despre unul dintre cei mai mari jucatori din lume pe piata de internet. Specialistii din domeniu credeau insa ca gigantul american va decide sa cumpere unul dintre portalurile de recrutare de la noi, si nu sa recurga la un parteneriat.

Cel putin deocamdata, legatura eJobs cu Monster.com nu va presupune inghitirea liderului local, dupa cum sustine Liviu Dumitrascu, directorul general al site-ului de recrutare.

"Monster Central Eastern Europe a inceput sa colaboreze cu eJobs inca din decembrie 2005. La sfarsitul lunii mai 2006, am fost impreuna cu partenerul meu - Daniel Tatar - la sediul Monster CEE de la Praga, unde am stabilit principiile parteneriatului Monster - eJobs.

Tot ce putem spune este ca, in acest moment, nu este vorba de niciun fel de vanzare de actiuni si ca suntem deschisi si proactivi catre orice oportunitati care apar in piata de recrutare on-line", explica Dumitrascu. Daca ar fi sa-si vanda in acest moment compania, seful de la eJobs spune ca ar putea incasa cel putin 15 milioane de dolari. "Pentru ca oferte exista", conchide Dumitrascu.

Trei site-uri mari Alaturi de eJobs, cei mai importanti jucatori din piata recrutarii on-line sunt Bestjobs.ro (controlat de Neogen) si Myjobs.ro (detinut de grupul netBridge).

Pentru acest an, Liviu Dumitrascu crede ca valoarea pietei de recrutare on-line se va situa undeva in jurul a cinci milioane de euro. Seful de la BestJobs, Calin Fusu, este insa mai rezervat si mizeaza pe o piata cu afaceri de doar trei milioane de euro.

Cert este ca ambii jucatori se asteapta in urmatorii ani la cresteri spectaculoase, mai ales ca tarifele practicate la noi pentru anunturile postate de companii pe site-uri sunt inca mult sub media practicata la nivel european: de opt ori mai mici decat in Ungaria si de aproape 30 de ori mai scazute fata de Germania. In prezent, eJobs are 800.000 de utilizatori care si-au introdus CV-ul si circa 9.000 de anunturi de angajare pe luna.

International Recrutarea on-line face miliarde euro Site-urile de recrutare on-line au fost printre primele care au lansat moda achizitiilor de afaceri pe internet cu sute de milioane de dolari. La inceputul anilor 2000, doua erau numele grele la nivel mondial pe piata recrutarilor on-line: www.monster.com si www.hotjobs.com. Ambele companii erau, la vremea aceea, listate la Bursa.

In 2001, hotjobs.com a fost preluat de Yahoo in schimbul sumei-record de 436 de milioane de dolari. Yahoo s-a luptat atunci chiar cu Monster.com. Hotjobs ocupa in acel moment locul intai la nivel mondial in randul site-urilor de recrutare din punct de vedere al numarului de utilizatori. Pe locul trei se afla www.stepstone.com.

Site-urile de recrutare on-line au fost printre primele afaceri de pe internet care s-au dovedit profitabile. In primul rand pentru ca aveau surse de venit alternative, dincolo de cele din publicitate.

De exemplu, o companie care doreste sa publice un anunt de recrutare pe Monster trebuie sa plateasca si cateva sute de euro. Alte surse de venituri au fost cele pentru utilizarea software-urilor de gestiune a CV-urilor si interviurilor.

Primele afaceri banoase pe internet

Monster si-a bazat strategia pe atragerea unui numar cat mai mare de vizitatori, in timp ce avantajul Hotjobs era numarul mare de companii-clienti. Chiar inainte sa fie preluat de Yahoo,  Hotjobs lucra cu 10.300 de societati care postau anunturi si era cel mai vizitat site.

In aceeasi perioada, avea aproape 27 de milioane de vizitatori pe luna. In august 2004, site-ul de licitatii ebay.com a preluat 25a din actiunile Monster cu 1,4 miliarde de dolari. In prezent, Monster are 4.200 de angajati in 36 de tari.

Din 2004, si-a accelerat extinderea la nivel international, intrand pe pietele din China si India, dar si in Orientul Mijlociu. Potrivit unor estimari ale companiei de consultanta Forrester, piata recrutarilor on-line ar fi ajuns, in 2005, la 7,1 miliarde de dolari.

Ne puteți urmări și pe Google News