Antreprenorii dau ca sigure pentru România câştiguri din afaceri care cresc calitatea vieţii: turism, filme, divertisment.
Sfatul antreprenorilor pentru cei care vor să-şi deschidă o afacere în următorii ani: investiţi în serviciile care generează creşterea calităţii vieţii! Nici internetul sau deja clasicele investiţii în industria de larg consum - fie producţie sau distribuţie - nu şi-au pierdut din atractivitate, însă creşterile afacerilor în aceste ultime cazuri sunt mult mai lente, iar marjele de profit mai reduse.
„Românii au atins maximum în privinţa consumului de mâncare. Mai mult chiar nu pot mânca. Au cumpărat atâtea frigidere câte aveau nevoie. Prin urmare, vor investi în tot ce înseamnă timp liber în viaţa lor. Cred, în aceste condiţii, că în următorii ani vor avea succes afacerile cu servicii pentru creşterea calităţii vieţii. Segmentele de entertainment, de vacanţe vor creşte foarte mult, a declarat Dragoş Roşca, directorul executiv al fondului de investiţii Gemisa Investments, prezent ieri la lansarea anuarului „Ziarul Financiar - 100 afaceri de la zero“.
Un argument că segmentul este încă foarte puţin exploatat: nicio astfel de companie nu a intrat în clasament, care a analizat cele mai dinamice companii mici şi mijlocii de pe piaţa românească din ultimul an.
Alte segmente în care începerea unei afaceri ar avea succes sunt, în opinia întreprinzătorilor care au iniţiat deja afaceri, cele legate de internet, de serviciile profesionale şi de consultanţă. În aceste cazuri, marjele de profit merg până la 70%. Bani din răsfăţul copiilor Cea mai dinamică firmă de talie mică sau mijlocie este, după cifra de afaceri, o reţea de magazine cu articole pentru copii, Crido Kids, cu un rulaj anual de 4,4 milioane de euro.
De altfel, afacerile cu produse pentru copii par să fi fost anul trecut foarte populare printre antreprenori, categoria fiind cel mai bine reprezentată în anuar.
Producţia de încălţăminte pentru copii este o afacere care generează venituri de 1,7 milioane de euro firmei Tino din Braşov.
Producţia de mobilier pentru copii le-a adus celor de la Baby Design câştiguri nete de peste jumătate de milion de euro, în timp ce concurenţii de la Flaro au câştigat puţin sub această sumă.
Nici comerţul cu jucăriile puştilor nu e de ignorat: le-a adus celor de la Mon Bebe venituri de peste 160.000 de euro în decurs de un an.
Dacă o „întreprindere mică“ este definită la noi ca având mai puţin de 50 de angajaţi şi zece milioane de euro în venituri, o „microîntreprindere“ nu are mai mult de zece angajaţi şi nu câştigă anual mai mult de două milioane de euro. Venituri de aproape 50 de milioane de euro încadrează compania în categoria „întreprinderilor mijlocii“.