Cum faci carieră în vånzări.
Dacă te-ai decis să-ţi construieşti o carieră în vânzări, ai ales momentul ideal. Potrivit BestJobs.ro, domeniul vânzărilor este pe primul loc în topul ofertelor de joburi.
„Din 11.823 de locuri de muncă, 2.663 sunt pentru acest segment“, spune Maria Suciu, PR al Neogen, care administrează portalul BestJobs.ro. Altex, Romtelecom, Orange, Cosmote şi Raiffeisen Banca pentru Locuinţe sunt doar câteva dintre companiile care au scos la concurs în această perioadă joburi în domeniul vânzărilor. Posturile sunt atât pentru juniori, cât şi pentru cei cu experienţă. Câştiguri fabuloase Locurile de muncă din acest domeniu sunt foarte vânate de tineri şi datorită salariilor mari. De exemplu, ca agent de vânzări parttime, poţi ridica lunar între 300 şi 500 de euro. Ca angajat full-time, veniturile pot fi chiar de 3.000 de euro, în funcţie de comisioane şi de cât de multe contracte faci.
„La nivel mondial există vânzători celebri, care au depăşit milionul de dolari câştigat anual din comisioane, iar în România vânzătorii foarte buni din industriile cu bunuri de mare valoare pot ajunge la comisioane de câteva zeci de mii de euro pentru un singur contract. Nu există limite clare din punct de vedere al câştigului potenţial“, explică Mihai Moraru, managing partner al Sales Academy. Portretul candidatului ideal Eşti consecvent, comunicativ, perseverent şi foarte hotărât? Înseamnă că ai şanse să ajungi un bun vânzător. „Însă, la fel de important este să-ţi păstrezi determinarea, în ciuda eşecurilor care apar inevitabil într-o astfel de carieră“, spune Mihai Moraru.
Experţii în resurse umane spun că o persoană care îşi doreşte să lucreze în vânzări trebuie să fie prezentabilă şi să ştie să relaţioneze. Oana Tanislav, specialist în resurse umane al Orange, spune că sunt necesare şi entuziasmul, flexibilitatea, spontaneitatea, spiritul de echipă, dar şi puterea de a învăţ a rapid.
Şi atitudinea pe care o are un vânzător faţă de un potenţial cumpă rător este extrem de importantă. „Un adevărat maestru este cel care reuşeşte să vândă un produs cuiva care nu şi-l doreşte neapă rat. Un agent de vânzări bun nu renunţă, chiar dacă este refuzat“, explică Robert Ioniţă, trainer în vânzări al Skill Team. Hainele contează Un element foarte important în vânzări îl reprezintă înfăţişarea şi comunicarea non-verbală. Înainte să spui ceva, oamenii îşi fac o impresie despre tine în primul rând după vestimentaţie. „S-a constatat că persoanele cu o înfăţişare plăcută sunt mai credibile, mai influente şi mai persuasive. Cei care îşi preţuiesc aspectul fizic sunt promovaţi mult mai repede, au mai mult succes şi câştigă mai mulţi bani“, a explicat Mihaela Liliana Stroe, manager al Acta Nonverbal, în cadrul workshopului
„Influenţa artefactelor în vânzări“ din cadrul „Training 2007“. Ea subliniază însă şi un alt aspect: deşi vestimentaţia aleasă corect uşurează comunicarea cu ceilalţi, nu suplineşte lipsa de profesionalism şi nu ascunde ignoranţa.
OFERTE RAIFFEISEN BANCA PENTRU LOCUINŢE. Firma are nevoie de colaboratori în toată ţara. Trimite CV-ul prin poştă, pe strada Nicolae Caramfil, nr. 79, sector 1, Bucureşti.
ROMTELECOM. Compania a scos la concurs 100 de locuri de muncă în domeniul vânzări. Posturile sunt pentru Bucureşti, Braşov, Cluj şi Timişoara. Trimite CV-ul la openday@romtelecom.ro sau HRDevelopment@romtelecom.ro.
ORANGE. Compania are nevoie de persoane care îşi doresc să lucreze în vânzări, pentru oraşele Bucureşti, Giurgiu, Miercurea- Ciuc, Braşov şi Deva. Candidează la http://www.orange.ro/jobs/. C
OSMOTE. Firma are disponibile posturi pentru oameni de vânzări, în Bucureşti, Iaşi şi Timişoara. Trimite CV-ul la jobs@cosmote.ro. ALTEX. Specialiştii în resurse umane ai firmei caută 200 de persoane care să lucreze în vânzări - asistenţi, casieri, manageri de raion, pentru Ploieşti, Târgu-Mureş, Iaşi şi Cluj-Napoca. Trimite CV-ul la adresele resurse.umane@mediagalaxy. ro, resurse.umane@bucuresti. altex.ro sau aplică direct pe site-ul www.altex.ro, la pagina de cariere.