800.000 de euro au cheltuit partidele pe publicitate
- Adam Popescu
- 12 noiembrie 2008, 16:33
După primele 7 de zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice (IPP) a centralizat toate informaţiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual.
Analiza arată că suma se ridică la aproximativ 800.000 de euro, dintre care Alianţa PSD+PC a cheltuit 305.832 de euro, PNL 296.070 de euro şi PD-L 180.873 de euro.
"Remarcăm faptul că revenirea legală prin care se permite partidelor să difuzeze spoturi electorale face ca aproape 50% din bugetul partidelor alocat publicităţii în massmedia să se îndrepte către această opţiune în detrimentul presei scrise", se arată în comunicatul IPP.
Sumele monitorizate reprezintă investiţiile brute. Calculul investiţiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală. Nu este luat în calcul niciun discount, barter etc. Toate preţurile sunt exprimate în euro şi includ TVA.
Monitorizarea a fost realizată în 21 de cotidiane centrale, 119 de reviste/publicaţii periodice şi 15 posturi TV şi 9 posturi de radio.