Frumoasă şi bestie

Frumoasă şi bestie

Alfa Romeo 159 Sportwagon, comercializată din această toamnă şi în România, nu face rabat nici la stil, nici la performanţă.

E o Alfa, aşadar, copleşitor de frumoasă şi, cu un motor bine ales, deosebit de rapidă. E şi break, deci utilă. Mai ales celor cu familii numeroase şi cel puţin un patruped de dimensiuni apreciabile.

Fiind o Alfa, are şi unele probleme. Paradoxal, chiar de imagine. E vorba de mai vechea imagine nefavorabilă cu care au fost asociate mulţi ani maşinile italieneşti. Mai este şi preţul. Mic, în comparaţie cu al unor modele premium concurente, dar totuşi mare, dacă e privit ca o cifră de sine stătătoare.

Cu preţul destul de piperat nu ştim cum v-am putea ajuta, dar în ceea ce priveşte fiabilitatea nu avem nicio problemă în a afirma că progresele făcute de constructorul italian sunt vizibile cu ochiul liber. Am testat nenumărate Alfe în ultima vreme şi e limpede: calitatea modelelor din actualul portofoliu a făcut un salt apreciabil în ultimii ani. Nu vorbim acum nici de soliditatea japoneză, nici de perfecţiunea nemţească, dar trendul este unul pozitiv, în direcţia corectă. Impunător  La fel stau lucrurile şi cu 159 Sportwagon, model recent intrat în oferta Alfa pentru România. Maşina e frumoasă, unii spun chiar că are o prezenţă mai impunătoare decât însăşi berlina cu acelaşi indicativ - o realizare cu adevărat admirabilă, având în vedere calităţile estetice ale surorii de gamă în trei volume. Interiorul, elegant desenat, cu evidente tuşe retro, nu e deloc desuet. Cadranele de bord moderne se iţesc în spatele volanului îmbrăcat în piele şi decorat cu încrustaţii de aluminiu. Scaunele (şi bancheta) şi ele acoperite într-o piele fină - pe versiunile superioare de echipare - completează un tablou deopotrivă elegant şi sportiv.

Spaţiul din portbagaj nu e dintre cele mai impresionante, dar caroseria break oferă un avantaj cert atunci când se doreşte totuşi încărcarea unor obiecte masive. Sau cooptarea celui mai bun prieten al omului într-o vacanţă alături de familie.

GRANDOARE. Calităţile estetice ale maşinii o recomandă pasionaţilor de automobilism   Puternic Gama de motorizări cuprinde mai multe unităţi pe benzină şi motorină. Motoarele turbodiesel (Multijet), cu patru sau cinci cilindri, sunt puternice (între 120 şi 210 cai-putere), au un cuplu impresionant şi asigură un consum decent de combustibil, chiar şi atunci când sunt utilizate cu aplomb.

Majoritatea variantelor pe benzină au avantaje certe în ceea ce priveşte preţul de achiziţie. Cel mai spectaculos este propulsorul cu şase cilindri dispuşi în V, care dezvoltă 260 de cai-putere. Impresionantul motor poate fi cuplat, la cerere, cu o transmisie integrală şi o cutie de viteze automată, pentru un maxim de confort şi siguranţă.

Din păcate, chiar şi fără aceste două echipamente, care penalizează ele însele consumul, marele V6 e însetat ca un elefant, motiv pentru care alegerea sa devine o chestiune de cutezanţă greşit înţeleasă, dacă bonurile de benzină nu sunt decontate de... altcineva. Cele mai înţelepte opţiuni rămân motoarele în patru cilindri, atât pe benzină (1.8-140 CP, 2.2-185 CP), cât şi pe motorină (1.9-150 CP), cu care se poate merge tare, dar care nu fac prăpăd în buget.

Ne puteți urmări și pe Google News