E tot mai greu să devii şofer!

E tot mai greu să devii şofer!

Numărul bucureştenilor care promovează proba teoretică a examenului auto, susţinută, de ieri, pe calculator, s-a redus la jumătate.

Dacă nu aţi obţinut până acum permisul de conducere, de acum încolo va fi mult mai greu să intraţi în posesia lui!“ Avertismentul, lansat cu câtva timp în urmă de un poliţist-examinator din Argeş, planează, de ieri, şi asupra aspiranţilor la statutul de şofer din Capitală. Motivele sunt două. Pe de-o parte, proba teoretică a examenului auto este susţinută doar pe calculator şi, respectând tradiţia din celelalte zone ale ţării, procentul de promovabilitate scade de la 50 la 26. Pe de altă parte, emoţiile de la traseu se prelungesc de la 10 la 25 de minute, iar rezultatul este tragic: din aproximativ 400 de candidaţi promovează mai puţin de jumătate. Computerul, aliat şi inamic

Ieri-dimineaţă, la nici trei ore de la debutul noii modalităţi de susţinere a probei teoretice, doar unul din patru candidaţi promovase examenul. Ca de obicei, cei mai mulţi dintre candidaţi se plângeau de dificultatea întrebărilor.   „A fost greu. Sunt total diferite întrebă rile pe care le-am avut faţă de alea pe care le-am făcut eu din chestionare“, spune Cristian Ionescu, un tânăr de 18 ani şi jumătate, aflat la prima tentativă, eşuată, de a obţine permisul auto.   Este contrazis imediat de o domniş oară, care a dat şi ea pentru prima dată „sala“. Spre deosebire de Cristi, tânăra a studiat „ceva legislaţie“. „Mie mi s-a părut uşor. Chiar mai uşor decât mă aşteptam. N-am avut probleme. Am răspuns corect la toate întrebările“, a spus, fericită, viitoarea şoferiţă.

Afirmaţiile fetei sunt confirmate şi de Gabriel Ştefan, unul dintre agenţii care-i supraveghează pe candidaţi la proba teoretică: „Sistemul e foarte simplu. E făcut ca pentru copii. Nu e vina nimănui că unii dintre ei nu se pregătesc“.   „Traseu“ mai dificil

De aceeaşi părere este şi comisarul- şef Dan Moşescu, şeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.   „Dacă oamenii vin la fel de nepregătiţi la examen ca şi până acum, se vor reduce cozile la eliberări permise! (...) Întrebările din noile chestionare au fost «curăţate» şi lingvistic. Nu mai există întrebări cu dublu sens. Cât despre cele de mecanică, despre care s-a vorbit atât, acestea se referă la cunoaşterea autovehiculului şi sunt reglementate prin decret ministerial“, a explicat Moşescu.   Potrivit acestuia, şi „traseul“ care, de ieri, durează 25 de minute, se va complica. „O să vină o directivă europeană, şi candidaţii vor fi întrebaţi despre «echipamentele » autovehiculului, de la beculeţ ele de pe bord până la cel mai mic detaliu. Examenul va fi tot mai drastic, iar numărul celor care-l vor promova, tot mai mic“, este de părere comisarul-şef.   Confirmarea vine apoi din partea unui agent-examinator la proba practică. „Am avut 33 de candidaţi la proba practică şi am respins 13. Unii sunt «pericol public», dar cei care stăpânesc maşina şi reuşesc să-şi stăpânească şi emoţiile trec“, a precizat agentul-şef Floricică Maria.

ILFOV

Doar patru norocoşi dintr-o sută

În toate judeţele în care proba teoretică a examenului auto este susţinută, de câteva luni, pe calculator, procentul de promovabilitate a scăzut drastic. Însă, în judeţul Ilfov, unde noua metodă de examinare a fost aplicată de marţi, pare să se fi întrecut măsura. În prima zi, doar patru din 100 de candidaţi înscrişi la examen au promovat „sala“. Pe ceilalţi, poliţiştii îi aşteaptă din nou, mai bine pregătiţi.

Ne puteți urmări și pe Google News