Ministerul de Externe îi invită pe italieni să se distreze româneşte
- Adam Popescu
- 30 septembrie 2008, 03:00
"Sunt mai multe lumi care ne leagă, decât cele care ne separă" - acesta este mesajul pe care Ministerul Afacerilor de Externe vrea să-l transmită italienilor.
Timp de câteva zile, artişti şi meş- teri români se plimbă prin principalele pieţe din trei oraşe italiene - Torino, Milano şi Roma - şi le arată oamenilor măiestria şi arta lor. Primii au fost locuitorii din Torino, care s-au delectat duminică cu un spectacol cu Păcală, muzică de fanfară şi au cumpărat diverse obiecte artizanale în Piazza Castello. Urmează milanezii, care, după ce au aplaudat aseară un concert al Quartetului Alexandru Bălănescu şi unul al trupei System, se vor distra astăzi în Piaţa Domului, alături de actorii Teatrului Masca, de Păcală şi de meşterii populari. Păcală - pentru copii, System - pentru tineri
Specialiştii în comunicare de la MAE spun că programul nu a fost ales întâmplător. El arată mai multe feţe ale ţării şi include atât elemente tradiţionale - ţesături, oale de lut şi dansuri populare -, cât şi unele dedicate generaţiei tinere. „Spectacolul de păpuşi cu Păcală, al Teatrului Ţăndărică, de exemplu, este adresat copiilor. Pe lângă faptul că îi atrag cu ei şi pe părinţi, şi pe bunici, cei mici râd, se distrează şi, în acelaşi timp, rămân cu o imagine pozitivă despre România“, explică Oana Marinescu, director general al Departamentului de Comunicare şi Diplomaţie Publică din cadrul MAE.
Special pentru tineri, programul a inclus concertul trupei System. „Am vrut să aducem un produs original românesc. System este una dintre cele mai bune trupe de la noi, care a avut mai multe experienţe internaţionale“, afirmă Oana Marinescu. Şi fanfara a avut un rol clar. Pe lângă faptul că o astfel de formaţie are întotdeauna impact în pieţele publice europene, ea a jucat şi rolul de liant între reprezentanţiile de pe scenă. Distracţie la comun - români şi italieni
Chiar dacă este foarte greu de măsurat impactul unei astfel de acţiuni, specialiştii MAE susţin că se pot convinge dacă demersul lor a avut succes. „Vrem să vedem dacă se umple piaţa, dacă oamenii reacţionează la ceea ce le oferim noi şi dacă le place ceea ce văd. Noi îi invităm, practic, să se simtă bine alături de noi. Un feedback important îl vom primi mai degrabă de la asociaţiile locale şi de la comunităţile de români de aici. Suntem convinşi că nu putem schimba imaginea unei ţări peste noapte, dar este un prim pas“, susţine Marinescu.
Programul a fost finanţat în proporţie de peste 50% din bugetul României. O parte a venit şi de la Ministerul Comerţului, Turismului şi Profesiilor Liberale şi cealaltă parte de la sponsori. Au participat, din partea italiană, Intesa SanPaolo Bank, Cefin, Pirelli, Banca Italo-Romena, ADV Communication, Vigroup Holding, împreună cu UNIMPRESA - asociaţia care cuprinde societăţile cu capital italian din România. Românii au fost reprezentaţi de Blue Air, Petrom, PH Medical Group, Halewood, Asociaţia Italienilor din România şi Fundaţia Valenţe Umane. Parteneri media sunt, alături de „Evenimentul zilei“, Televiziunea Română, Agenţia Naţională de Presă Agerpres şi ARBOMedia.