Producătorul german a lansat maşina care "se încarcă" la fel ca un telefon mobil.
Predicţiile specialiştilor le-au dat de furcă producătorilor auto. Pe de o parte, resursele de petrol scad de la an la an. Cantităţile de combustibil necesare transportului se limitează direct proporţional cu apetitul oamenilor de a-şi cumpăra maşini.
Pe de altă parte, militanţii care luptă pentru protejarea mediului înconjurător atrag din ce în ce mai mulţi susţinători. Gradul de poluare creşte şi el, şi o parte din vină aparţine milioanelor de maşini care rulează zilnic pe şosele.
În pofida acestor condiţii sumbre, constructorii auto găsesc de fiecare dată soluţii şi continuă să-şi sporească profitul. Ultimul refugiu îl reprezintă maşinile care nu mai depind exclusiv de petrol şi, implicit, nu mai emană în atmosferă noxele imputate de „eco-revoluţionari“.
Dublă alimentare
Mercedes Benz a prezentat în premieră modelul S400 BlueHybrid, primul său exponent echipat cu un sistem de alimentare bazat pe combinaţia dintre energie electrică şi carburant. Livrarea primului automobil este programată pentru 2009. Modelul-schelet de la care a pornit această aventură este deja consacratul Mercedes S350.
Compania germană susţine că noul model este cel mai economic automobil din clasa sa, tocmai datorită sistemului bazat pe baterii litiu-ion. Asemeni unui telefon mobil. Modulul electric nu echivalează însă cu independenţa totală faţă de alimentarea cu combustibil petrolier - şi plasează astfel noul model în clasa „semihibrid“ -, ci vine în sprijinul unui motor pe benzină cu şase cilindri - V6.
Propulsorul electric generează o putere egală cu 20 CP, capacitate neagreată de producător pentru o maşină încadrată în clasa S şi incapabilă „să mişte“ un asemenea „gigant“. Soluţia salvatoare a fost oferită însă de propulsorul pe benzină, care plusează până la 299 de cai-putere.
Competiţie strânsă
Atuul cu care Mercedes vrea să se impună în faţa concurenţei din gama sa prin intermediul lui S400 BlueHybrid o reprezintă nivelul consumului. Astfel, producătorul a anunţat că noul model va înghiţi 7,9 litri de benzină la 100 de kilometri.
Aceeaşi cotă este raportată însă şi de Lexus GS 400h. Şi asta în condiţiile în care trebuie să susţină un motor mai mare, de 340 de cai-putere.
Şi la capitolul emisii de noxe, Mercedes S400 BlueHybrid pleacă de pe locul secund în competiţia cu Lexus GS 400h, dar la o diferenţă minoră.
Modelul german anunţă o cantitate de 190 g/km CO2 spre deosebire de Lexus, care reuşeşte, conform fişei tehnice prezentate de producător, 186 g /km CO2.
CUMPĂTAT. Noul model consumă cu 2,2 litri mai puţin ca S350, pe care îl moşteneşte