Înainte să-şi anunţe premierul-locomotivă, democrat-liberalii i-au dat ieri liderului Emil Boc rolul de secund al acestuia, din postura de şef al campaniei naţionale.
Preşedintele PDL va prelua astfel hăţurile mobilizării electorale a filialelor, atribuţie ce îi revine de regulă secretarului general şi pe care Vasile Blaga, ocupantul acestui fotoliu în PDL, şi-a asumat-o, din 2000, în patru campanii. Singura excepţie au fost localele din acest an, în care a candidat.
Perdant la Primăria Generală, Blaga ar urma să se implice în campanie din umbra lui Boc şi să-şi asume în primul rând postura de candidat la Senat, deşi, la momentul demisiei de la şefia filialei PDL Bucureşti, argumentul său a fost acela că doreşte să coordoneze campania pentru parlamentare la nivel naţional.
Tot în urma eşecului la Primăria Capitalei, democrat-liberalii s-au decis să renunţe în perspectiva alegerilor generale şi la firma de publicitate a lui Felix Tătaru, cu care au lucrat în ultimii opt ani. Anunţat de vicepreşedintele Gheorghe Flutur ca şef de campanie, Boc va fi la rândul său secundat de membrii comisiei de unificare PD-PLD, din care face parte şi Vasile Blaga.
„Propunerea a venit din partea noastră pe considerentul că această campanie va avea şi o componentă naţională puternică. Cine să ceară implicarea mai bine decât liderul partidului?“, explică Flutur înlocuirea lui Blaga, precizând că secretarul general nu va fi însă exclus din prima linie. „Sigur că suntem în echipă şi Blaga, şi eu. De altfel, chiar dacă a lipsit la Biroul Permanent, el a ştiut de această decizie şi o susţine“, spune Flutur. Ori premier, ori pe dinafară Asumarea de către liderul PDL a posturii de şef de campanie lasă încă deschisă, potrivit unor surse din partid, varianta ca Blaga să fie luat în calcul pentru o candidatură la funcţia de prim-ministru. În acelaşi timp, o eventuală nominalizare a lui Theodor Stolojan, singurul pretendent oficial, l-ar lăsa pe Blaga fără niciun rol de primă-mână la nivel naţional, ipoteză vehiculată în aripa liberală.