IFR Aspid se bate cu Lamborghini şi KTM X-bow, dar şi cu Citroën.
Dacă Darth Vader s-ar fi transformat în şofer şi ar fi fost nevoit să îşi aleagă o maşină, putea să facă o vizită la Salonul Auto de la Londra, din această vară. Mulţimea de modele expuse în capitala britanică l-ar fi făcut pe temutul lord să se hotărască cu greu.
Maşini care nu seamănă cu nimic, nici măcar cu alte maşini, automobile mari şi mici, toate rapide şi toate scumpe, fioroase, fără să suporte grade de comparaţie, fără să mai conteze ţara de provenienţă. Dacă Vader ar fi mers la standul spaniolilor, cu siguranţă ibericii ar fi avut cu ce să-l îmbie. Vârful de lance - IFR Aspid.
Uşor spre primul loc
Modelul reprezintă primul proiect al IFR Automotives, tânăra companie constructoare din Tarragona, lansată în 2003. Aspid a prins contur încă de atunci, dar performanţele dorite de „tatăl“ său, exigentul Ignacio Fernandez Rodriguez, au amânat lansarea pentru acest an.
IFR Aspid e un supercar individualizat atât prin design, cât şi prin performanţe, ambele „extraterestre“. E un sportiv de două locuri, cu motorul plasat în partea frontală şi cu tracţiune spate. Măsoară destul de puţin - 3,7 metri lungime, dar ceea ce iese cu adevărat în evidenţă este distanţa dintre osii, de doar 2,16 metri, valoare mai mică decât cea a unui Citroën C1.
O valoare scăzută este menţinută şi în cazul greutăţii. IFR Aspid cântăreşte puţin peste 700 de kilograme, cu 100 mai puţine decât bolidul pe care îl concurează, KTM X-bow. Raportul de forţe înclină astfel în favoarea motorului de 2.0 litri în patru cilindri. Aspid atinge 100 km/h în 2,8 secunde, performanţă „periculoasă“ pentru Bugatti Veyron. La capitolul viteză maximă este însă „inofensivă“ pentru bolizii consacraţi, reuşind doar 256 km/h.
Consumul afişat în fişa tehnică e însă imbatabil - 5 litri la suta de kilometri, cifră străină până şi pentru un banal Ford sau o economică Skoda.
Jumătate de Lambo
Designul exterior e marcat de ambiţia lui Ignacio Fernandez Rodriguez - Aspid e o reinventare a automobilelor interbelice „îmbrăcate“ în hainele viitorului. „Aripile“ se deschid în lateral, spatele pare desenat special pentru „Războiul stelelor“, iar „fagurele“ frontal aminteşte de bijuteriile conduse de Don Corleone.
Interiorul schimbă cu totul registrul. Consola centrală nu găzduieşte niciun fel de butoane, manete sau clapete. Comenzile mecanice sunt preluate digital, prin intermediul unor ecrane tactile.
Preţul unui asemenea monopost pentru amator este de 160.000 de euro, sumă cu care poţi să achiziţionezi doar o jumătate dintr-un Lamborghini Murcielago.
CASETĂ TEHNICĂ
MOTOR: 2.0 litri 4 cilindri PUTERE MAXIMĂ: 400 cai-putere VITEZA MAXIMĂ: 256 km/h GREUTATE: 700 kg L X L X î: 3.750 mm x 1.870 mm x 1.160
SUBTIL. Eleganţa interiorului e sporită de pielea amprentată şi de combinaţia bej-negru
POSTURĂ. Privită cu uşile deschise, pare un toreador pregătit să înfrunte pericolul