Potrivit unui studiu realizat de GfK Custom Research, serviciul de pompieri beneficiază de încrederea a 94% dintre români. În clasament, urmează forţele armate, serviciul poştal şi profesorii.
Participanţii la studiul realizat în perioada martie - aprilie 2008 au numit apoi doctorii, publicitatea şi poliţia.
La polul opus s-au situează politicienii şi firmele de avocatură, care au obţinut cele mai mici rate de încredere.
La nivel european, liderul clasamentului privind încrederea este tot serviciul de pompieri(91%), urmat de doctori (83%), profesori (82%), serviciul poştal (76%), forţele armate (73%), poliţie (69%), firme de avocatură (48%), publicitate (32%) şi politicieni (14%).
Cei mai de încredere medici au fost desemnaţi cei din Turcia, urmaţi de doctorii cehi. Medicii din Grecia şi Rusia au cea mai scăzută credibilitate.
Europenii nu au încredere în politicieni
La nivel european, numai 14 la sută dintre respondenţi cred că reprezentanţii lor politici sunt demni de încredere.
Astfel, clasa politică din ţările participante la studiu se situează la finalul clasamentului privind încrederea populaţiei.
Politicienii polonezi se bucură de cea mai ridicată încredere (27 de procente), în timp ce numai şase procente dintre italieni au încredere în oamenii politici.
"Politicienii şi-au creat o imagine îndoielnică în special în Italia (şase la sută) şi Grecia (nouă la sută), dar şi în Franţa sau în Germania (zece la sută în ambele ţări). În SUA, elita politică scorează, de asemenea, cel mai puţin în clasamentul Indicelui de Încredere.
Totuşi, cu o valoare de 22 la sută, proporţia respondenţilor americani care au încredere în politicienii lor este considerabil mai mare decât în Europa de Vest. Valori similare au fost realizate de către politicienii din Elveţia, Olanda, Belgia, Spania şi Suedia", se arată în studiul GfK.
În cadrul acestei analize au fost intervievaţi aproape 19.800 de oameni din 19 state europene şi din SUA pentru a se determina nivelul de încredere a populaţiei în 20 de grupuri profesionale şi organizaţii.
Sursa: Mediafax