Publicitatea pe internet, subiect de studiu

Publicitatea pe internet, subiect de studiu

IAB România, asociaţia industriei de publicitate online, va demara prima ediţie a studiului privind valoarea pieţei româneşti de publicitate pe internet, care se va desfăşura în următoarele trei luni.

În urma studiului, vor fi elaborate un raport sumar general, care va fi făcut public pe site-ul IAB România (www.iab-romania.ro), şi un raport complet, care va fi disponibil doar membrilor Asociaţiei. Raportul va cuprinde date oficiale privind totalul investiţiilor în publicitate pe internet în România, precum şi diferenţierea acestora la nivel de industrii şi formate.

Prima ediţie a cercetării va lua în considerare datele aferente anului 2007, precum şi pe cele din prima jumătate a anului 2008. Vor exista două astfel de studii în fiecare an, unul prezentând cifrele pentru primul semestru al anului, iar celălalt pentru anul complet.

Studiile vor oferi informaţii privind valoarea totală a pieţei de publicitate online din România, sezonalitatea pieţei, şi distribuţia veniturilor din publicitate pe formatele de publicitate existente şi pe industriile care investesc în publicitate.

Începând cu raportul pe întreg anul 2008, care va fi disponibil în primăvara anului viitor, România va figura pe harta publicităţii europene online prin prezenţa în raportul complet al IAB Europe, care centralizează aceste cifre pentru toate ţările membre ale forului european.

Cercetarea va fi realizată cu ajutorul companiei de consultanţă PricewaterhouseCoopers România, care va colecta în mod confidenţial datele direct de la fiecare companie participanta, şi va folosi pentru acest studiu o metodologie de lucru dezvoltată de PricewaterhouseCoopers împreună cu IAB US şi IAB Europe începând din anul 1996.

(15:40)

 

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News