House Factory: fabrica de locuinţe din oţel

House Factory: fabrica de locuinţe din oţel

Cu o investiţie de circa 50.000 de euro, ntreprinzătorii pot ncepe o afacere care se bazează pe construirea de case ieftine.

În România ultimilor ani, construcţ iile sunt în floare. Creşterile anuale de circa 30% arată că necesarul de locuinţe nu este nici pe departe acoperit. Un concept de construcţie a caselor creat în 1985 în Australia, de un român şi o australiancă, prezent la noi din 2005, continuă să se extindă în sistem de franciză.

„Am emigrat în Australia în 1977 şi, din 1985, m-am asociat cu Judith Van Velsen într-o firmă de construcţii rezidenţiale care folosea drept tehnologie de bază structurile metalice uşoare din oţel galvanizat“, ne spune Aurel Lungu, administratorul francizei House Factory. Ulterior, el a revenit în ţară, iar în 2005 a decis să deschidă o firmă de construcţii rezidenţiale în România care să furnizeze structurile şi tehnologia către ţările europene, la un preţ mai mic decât cele care veneau din Australia. Case mai sigure

Sistemul de construcţie House Factory este prezent în Australia, Noua Zeelandă, SUA şi statele europene. În doi ani şi jumătate de când este prezentă în România, franciza e reprezentată printr-o unitate care funcţionează în regim propriu la Constanţa şi prin alte patru în sistem de franciză: la Bucureşti, Ilfov, Braşov şi Gorj. Prin tehnologia House Factory pot fi construite case şi vile, dar şi şcoli, spitale, clinici, hoteluri şi hale industriale.

Oţelul este un material cu aproximativ 60% mai uşor decât lemnul, solid şi reciclabil. Potrivit reprezentanţilor companiei, acest material „conferă linii drepte pereţilor, nu se degradează şi este mai sigur în caz de incendii, cutremur sau furtuni puternice“. În plus, casele finale se construiesc mai repede şi ajung să coste mai puţin. Francizorul nu impune francizaţilor preţurile de vânzare a caselor, aceştia stabilindu-le în funcţie de piaţa imobiliară locală. Însă, spre exemplu, o casă de 60 de mp ar putea ajunge să coste aproximativ 50.000 de euro. Timp de doi ani, din 2005 până în 2007, compania a construit 67 de case. Creştere spectaculoasă

Taxa de franciză este de 39.000 euro plus TVA, sumă la care se adaugă bugetul necesar pentru a activa într-un birou şi a avea şapte angajaţi. Din cifra de afaceri realizată, francizatul va plăti o redevenţă de 5% şi o taxă de marketing şi publicitate de 2%.   Candidaţii care au cea mai mare şansă să devină francizaţi House Factory sunt persoanele perseverente, cu spirit antreprenorial, ne-a spus Aurel Lungu. Potrivit acestuia, „în perioada 2005-2007, cifra de afaceri a firmei a crescut de la 0 la 500.000 de euro, iar în 2008 preconizăm că va ajunge la 6,5 milioane de euro“.

FIŞA FRANCIZEI Showroomul, un avantaj > Taxa de franciză: 39.000 de euro plus TVA

> Redevenţe: 5% din cifra de afaceri

> Contribuţie la bugetul de publicitate şi marketing: 2% din cifra de afaceri

> Investiţie iniţială totală estimată: 50.000 de euro

> Durata contractului: cinci ani

> Sediu necesar: pentru început, un birou de lucru de 20 mp, urmat ulterior de un showroom de circa 60 mp

> Număr de angajaţi la o unitate francizată: şapte

> Francizatul ideal: o persoană perseverentă, cu spirit de întreprinzător, cu o vârstă cuprinsă între 25 şi 60 de ani

Ne puteți urmări și pe Google News