Racheta nemţească

Racheta nemţească

Brabus SV12 are o „inimă“ de 730 de cai-putere şi „încălţări“ de 21 de inchi.

Nu ai de ce să alegi un Mercedes dacă vrei să te invideze „băieţii“. Nu îţi cumpăra o astfel de maşină dacă eşti singur şi nu vrei să apelezi la o agenţie matrimonială. Mercedesul nu e un moft, nici un „aspirator de femei“. Mercedes Brabus SV12 S Bitorbo e mai mult de atât. E cel puţin 178.980 de euro, dar e şi cel mai rapid coupé GT din lume. Fără concurenţă Motorul - dezvoltat pe platforma CL600, dezvoltă 730 de cai-putere la 5.100 rpm şi un cuplu maxim de 1.320 Nm. Cei 12 cilindri în V au fost în aşa fel prelucraţi încât capacitatea iniţială, de 5,5 litri, a crescut la 6,2 litri. Rezultatul: Brabus SV12 are cel mai puternic motor disponibil pentru şosele.

Sistemele adiţionale au fost şi ele îmbunătăţite faţă de platforma CL600, pentru a susţine capacităţile motorizării - intercooler-ul a fost redimensionat, sistemul de evacuare îmbunătăţit, ajutat de un catalizator metalic. Puterea motorului este transferată punţii spate printr-o cutie de viteze automată, în cinci trepte, „garnisită“ cu un diferenţial blocabil, construit special de Brabus.

Adversarii săi, la fel de elitişti - Bentley Continental GT, Aston Martin DB9 sau Maserati Grand Turismo -, vor fi spulberaţi printr-o simplă apăsare a pedalei de acceleraţie. SV12 este cel mai rapid model din clasa sa.

În doar patru secunde zbori pe şosea cu 100 km/h. Dacă ai răbdare să treacă 11,9 secunde, să nu fii surprins că ai dat aparatul radar peste cap - rulezi cu 200 km/h. Şi mai poate... până la 340 km/h, nivel la care a fost limitat electronic de producător. Iar siguranţa - proverbială pentru maşinile nemţeşti - nu a fost ignorată. Sitemul de frânare are în componenţă discuri de 380 mm pentru puntea faţă, acţionate de etrieri cu 12 pistoane, şi de 255 mm pentru cele din spate, ceea ce a permis reducerea simţitoare a timpului de deceleraţie. În condiţii optime ale carosabilului, poţi frâna de la 100 km/h în doar 35 de metri.   Marcă înregistrată Tunerul german şi-a pus amprenta şi pe aspectul automobilului, fără să mai recunoşti mare lucru din CL600 - modelul de bază de la care cei de la Brabus şi-au imaginat noua „rachetă“.   Cartea de vizită e reprezentată de kitul de caroserie. Jante disponibile în patru variante de dimensiuni (până la 21 de inchi), eleronul supradimensionat, dar armonizat cu aspectul compact al maşinii, garda joasă străpunsă de proiectoare ascuţite şi, ca o notă de excentricitate, la limita snobismului, logourile montate pe pragurile uşilor şi chiar pe mochetă. Să tot ai Brabusul la picioare…

CASETA TEHNICĂ

Motor: 6,2 litri, 12V Viteza maximă: 340 km/h Acceleraţie: 0-100 km/h: 4s Deceleraţie: 100 km/h - 0: 35 m Putere maximă: 730 CP

DISCRET. Deşi pare cuminte, capota ascunde un „monstru“ de 6,2 litri, imbatabil în lupta cu concurenţa

Ne puteți urmări și pe Google News