Şoferii care trebuie să ajungă în zona Aeroportului Băneasa sau să tranziteze Şoseaua Bucureşti-Ploieşti riscă să se blocheze în trafic.
Oamenii furioşi care circulă în maşini fără aer condiţionat, pe drumul de la Casa Presei până la Aeroportul Băneasa, îşi tamponează în mod constant, cu gesturi automate, feţele. Broboanele de transpiraţie alunecă pe lângă maxilarele încleştate de nervi. Fumătorii dau ghes viciului şi îşi aprind din când în când câte o ţigară, pe care o termină în câteva sute de metri, înainte de a ajunge la o viteză de 20 km/oră. Pietonii coboară din autobuze la staţia Gara Băneasa şi îşi continuă drumul pe jos, pe lângă parc, până la locurile de muncă.
Imaginea de ieri a traficului infernal de pe Şoseaua Bucureşti- Ploieşti, în zona Aeroportului Băneasa, se va repeta aproape identic, fie vară, fie toamnă, timp de şase luni, din cauza restricţiilor impuse de începerea lucrărilor la pasajul subteran. Jumătate de an de restricţii
Pasajul de la Băneasa va avea 1,2 kilometri cu tot cu rampe şi va fi construit pe axul Şoselei Bucureşti-Ploieşti. Va avea patru benzi, câte două pe fiecare sens, şi va debuta cu un tunel de 72 de metri, la intersecţia DN 1 cu Bulevardul Aerogării şi strada Ion Ionescu de la Brad. Până atunci însă, bucureştenii, dar şi ceilalţi şoferi care ajung în Capitală sunt nevoiţi să utilizeze numai câte două benzi pe sens, în loc de trei, pe porţiunea de la Pod Băneasa până la intersecţia cu Bulevardul Aerogării. Mai mult decât atât, pe Bulevardul Aerogării (la intersecţia cu DN 1) vor fi restricţii de circulaţie, între orele 22.30 şi 4.00 dimineaţa, pe toată perioada lucrărilor, când traficul rutier se va desfăşura, în ambele sensuri, doar pe jumătate din partea carosabilă. Cu maximum 20 km/oră Ieri, în jurul orei 10.00, se mergea în coloană de la Casa Presei până dincolo de intersecţia DN 1 cu Bulevardul Aerogării. Pe o distanţă care se face în maximum zece minute se circula cu cel mult 20 km/oră, astfel încât şoferii pierdeau şi câte 45 de minute.
Agenţii de poliţie, aflaţi în toate intersecţiile de la Piaţa Presei Libere până la zona de terminare a restricţiilor, aproape că nu mai făceau faţă şirului interminabil de maşini care încercau să iasă din Bucureşti. Este previzibil că îşi vor petrece mare parte a după-amiezilor dirijând circulaţia pe sensul opus, care se aglomerează odată cu intrarea oamenilor în Capitală.
De altfel, Constantin Stroescu, comisar-şef în cadrul Brigăzii Poliţiei Rutiere Bucureşti, a precizat că intersecţiile vor fi dirijate zilnic de agenţi, în următoarea perioadă.
Deşi au fost instalate balize de semnalizare şi au fost realizate marcaje de culoare galbenă pentru şoferi, aceştia se plângeau că nu au găsit, până la Casa Presei, niciun panou care să-i anunţe de restricţie şi, eventual, să le ofere rute alternative. „Dacă ştiam de restricţii, nu o luam pe aici. Ne-am băgat în aglomeraţie fără să ştim ce ne aşteaptă“, a spus şoferul unei dubiţe care transporta muncitori la lucru.
ALTERNATIVĂ
Trasee ocolitoare
Pentru evitarea aglomerării traficului, Inspectoratul General al Poliţiei şi Brigada de Poliţie Rutieră Bucureşti le recomandă şoferilor care vin sau vor să ajungă în diverse zone din Capitală următoarele trasee ocolitoare:
> Piaţa Charles de Gaulle - Bulevardul Aviatorilor - strada Nicolae Caranfil - Bulevardul Aerogării - DN 1;
> Piaţa Presei Libere - Bulevardul Poligrafiei - strada Băiculeşti - Şoseaua Străuleşti - Bulevardul Ion Ionescu de la Brad - DN 1;
> Bulevardul Bucureştii Noi - Şoseaua Ionescu Siseşti - Strada Jandarmeriei - DN 1;
> Şoseaua Colentina - strada Doamna Ghica - Şoseaua Petricani - Şoseaua Pipera Tunari - strada Erou Iancu Nicolae - Aleea Privighetorilor - DN 1.